Iranian Agriculture News Agency

فائو برگزار می‌کند:

برگزاری سمینار "خاک و حبوبات: همزیستی برای زندگی" در ایتالیا

سمینار خاک و حبوبات "همزیستی برای زندگی" با توجه به رابطه متقابل خاک و حبوبات در اهمیت خاک سالم در تولید حبوبات و همچنین بهبود خاک با تولید حبوبات برگزار می‌شود.

برگزاری سمینار "خاک و حبوبات: همزیستی برای زندگی" در ایتالیا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) سال گذشته (2015) را با هدف جلب توجه به مزایای خاک سالم و نقش حائز اهمیت آن در تولید مواد غذایی به نام سال جهانی خاک نامگذاری کرد و در ادامه نیز سال جاری 2016 را به "حبوبات" اختصاص داد، اما آنچه این دو سال را به هم مرتبط می‌کند، توجه به این نکته است که برای تولید حبوبات، وجود خاک سالم حیاتی است و از سویی نیز کاشت حبوبات، سلامت خاک را بهبود می‌بخشد.

از این رو، در 19 آوریل 2016 (30 فروردین 1395)، سمینار "خاک و حبوبات: همزیستی برای زندگی" در مقر سازمان ملل در رم - ایتالیا برگزار می‌شود.

این رویداد بر رابطه دوطرفه خاک و حبوبات متمرکز است، در حالی که بحث درباره چگونگی کمک کاشت حبوبات برای رسیدن به توسعه پایدار در سال 2030 ادامه دارد.

این سمینار با حضور کارشناسان و سخنرانان کلیدی از سراسر جهان در سه قسمت "تشویق تولید حبوبات برای بهبود سلامت خاک"، "تمرکز روی کاشت حبوبات در کشت‌های مخلوط و متناوب برای افزایش حاصلخیزی خاک، تنوع زیستی و بهره‌وری زمین" و "تمرکز روی بالا بردن سطح آگاهی درباره ارزش غذایی حبوبات برای کمک به مصرف‌کنندگان جهت داشتن رژیم غذایی سالم" برگزار می‌شود.

چگونه می‌توان راه‌حل‌ها و شیوه‌های مناسبی را جهت کمک به برنامه توسعه پایدار 2030 توسعه داد؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان به تمرکز ویژه روی چگونگی استفاده از حبوبات در پایان دادن به گرسنگی، دستیابی به امنیت غذایی و بهبود تغذیه، ترویج کشاورزی پایدار، محافظت، بازیابی و ترویج استفاده پایدار از اکوسیستم‌های زمینی، مدیریت جنگل‌ها، مبارزه با بیابان‌زایی و متوقف ساختن تخریب زمین اشاره کرد./

A-950118-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید