Iranian Agriculture News Agency

اطلاعیه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی؛

محصولات کشاورزی تراریخته در کشور تولید نمی شود

در پی انتشار برخی شبهات در خصوص تولید و واردات محصولات کشاورزی تراریخته، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی توضیحاتی منتشر کرد.

در پی انتشار برخی شبهات در خصوص تولید و واردات محصولات کشاورزی تراریخته، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی در اطلاعیه ای در قالب " روشنگری " توضیحاتی منتشر کرد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، متن این توضیحات به شرح زیر است:
براساس قانون ایمنی زیستی هرگونه تکثیر و تولید محصولات تراریخته باید با مجوز شورای محصولات تراریخته صورت گیرد.
این گزارش با تاکید بر این که تاکنون هیچ مجوزی برای تکثیر و انتشار محصولات تراریخته با مصارف انسانی از سوی این شورا صادر نشده و هیچ نوع محصول تراریخته ای در کشور تولید نمی شود، می افزاید: تحقیق و پژوهش درباره محصولات تراریخته به عنوان یک علم و تکنولوژی در کشور آزاد است و هم اکنون سازمان ها و موسسات تحقیقاتی بخش کشاورزی پژوهش های مختلفی بر روی محصولات تراریخته انجام می دهند.
این گزارش در ادامه با اشاره به این که علاوه بر سازمان های بهداشتی و نظارتی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز بر سلامت محصولات و فرآورده های مورد مصرف خوراکی انسان نظارت دارند،اضافه می کند: تولید و واردات محصولات تراریخته بدون کسب مجوز از مراجع قانونی جرم محسوب شده و با متخلفان مطابق قانون برخورد می شود.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید