Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیته فنی دفتر بیابان‌زدایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

دریاچه ارومیه در بهترین حال خود طی دهه اخیر

بارش باران و برف طی ماه‌های گذشته، باعث افزایش 11 سانتی‌متری آب دریاچه ارومیه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده است و در حال حاضر دریاچه در بهترین وضعیت خود طی 10 سال گذشته قرار دارد.

دریاچه ارومیه در بهترین حال خود طی دهه اخیر


رئیس کمیته فنی دفتر بیابان‌زدایی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اشاره به بارندگی‌ها و بارش برق مناسب طی روزهای گذشته، وضعیت دریاچه ارومیه را نسبت به 10 سال گذشته در بهترین حالت عنوان کرد.

علی‌محمد طهماسبی‌بیرگانی افزود: حجم بارندگی‌ها و بارش برف و کاهش گردوغبار باعث شده است ارتفاع آب دریاچه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 11 سانتی‌متر افزایش یافته است و ارتفاع آب از سطح دریا در حال حاضر 1270.81 سانتی‌متر است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه بخش زیادی از آب واردشده به دریاچه تبخیر می‌شود، اما وجود همین آب کم در دریاچه نشان از به ثمر نشستن تلاش‌ها دارد.

طهماسبی‌بیرگانی ادامه داد: در سال 94 کمتر از 50 درصد بودجه اختصاص داده شده به دست ما رسید و در حال حاضر نیز در انتظار بودجه 95 برای ادامه کار هستیم.

وی در پایان با اشاره به نهال‌کاری‌های صورت‌گرفته در سال گذشته برای بیابان‌زدایی و فرسایش بادی تصریح کرد: با توجه به بودجه‌های کم تخصیص‌یافته برای احیای دریاچه ارومیه، برنامه‌ریزی‌های ما آن‌طور که انتظار می‌رفت پیش نرفت و باید با توجه به این پول کم، فعالیت‌ها را اولویت‌بندی کنیم./

A-950121-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید