Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

درآمد صادراتی ۱۳۰ میلیون دلاری از صادرات خرما، پسته و کشمش به آلمان

با وجود آنکه ظرفیت کشورمان در صادرات خرما، پسته و کشمش به آلمان قابل ملاحظه نیست، صادرات این محصولات کمتر از 130 میلیون دلار بوده است.

درآمد صادراتی ۱۳۰ میلیون دلاری از صادرات خرما، پسته و کشمش به آلمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم دیدار با کریستیان اشمیت، وزیر تغذیه و کشاورزی آلمان در تهران و در جمع خبرنگاران گفت: همکاری در زمینه کشاورزی بین دو کشور ایران و آلمان از سابقه بسیاری برخوردار است که به‌دلیل مسائل مربوط به تحریم‌ها در سال‌های اخیر این همکاری‌ها تا حد زیادی کاهش یافت.

محمود حجتی با اشاره به زمینه همکاری که بین دو کشور وجود دارد، افزود: همکاری در زمینه‌های مختلف تحقیقاتی، آموزشی، ژنتیکی، تجهیزات، ماشین‌آلات کشاورزی بین دو کشور امکان تجارت وجود دارد و همچنین در مورد صادرات محصولات خاص ایرانی مانند پسته و خرما نیز مباحثی مطرح است و می‌توان مورد بحث قرار داد.

وی با اشاره به اینکه همکاری در مورد سموم و داروهای دامپزشکی در گذشته بین دو کشور وجود داشته، خاطرنشان کرد: امیدواریم در فضای جدید بعد از برجام این همکاری‌ها بیشتر ادامه یابد.

حجتی ادامه داد: کارگروه مشترکی بین وزارتخانه‌های کشاورزی ایران و آلمان در گذشته برای این مسائل تشکیل شده است که این کارگروه به بررسی یک به یک مسائل مطرح شده بین ایران و آلمان می‌پردازد تا شاهد عملیاتی شدن نتایج مسائل مطرح شده در آینده باشیم.


گسترش همکاری‌های تجاری بین ایران و آلمان

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی، داروهای دامپزشکی، تولید سم برای همکاری بین طرفین مسائلی مطرح شده است و همچنین در مورد فعالیت در زمینه گیاهان دارویی نیز مسائلی مطرح شد که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه جامعه جهانی به سمت مصرف داروهای گیاهی تمایل پیدا کرده است، یادآور شد: چگونگی فراوری و بسته‌بندی این محصولات که مطابق نیازهای بین‌المللی باشد، از زمینه‌هایی است که امیدواریم همکاری با آلمان‌ها محقق شود.

حجتی با اشاره به صادرات پسته، خرما و کشمش به آلمان تأکید کرد: طی سال‌های اخیر صادرات این محصولات به کشور آلمان کاهش داشته به‌طوری که به‌رغم ظرفیت کشورمان، صادرات این محصولات کمتر از 130 میلیون دلار بوده است.

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم با ایجاد خط اعتباری مشترک بین دو کشور، همکاری‌های تجاری گسترش یابد./

M-950122-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید