Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی روستایی خبر داد:

احداث دوهزار هکتار گلخانه در کرمان و خوزستان با 60 هزار فرصت شغلی/ صادرات جعفری و شوید ایرانی به روسیه

به‌منظور تعریف فرصت شغلی در استان‌های جنوبی کشور، احداث دوهزار هکتار گلخانه در استان‌های کرمان و خوزستان با تعریف 60 هزار فرصت شغلی با استفاده از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در سال 95 اجرایی خواهد شد و رایزنی‌هایی با کشورهای روسیه، آلمان و ترکیه برای افزایش سرمایه‌گذاری در ایران صورت گرفته که وزارت امور خارجه نیز به میدان آمده است.

احداث دوهزار هکتار گلخانه در کرمان و خوزستان با 60 هزار فرصت شغلی/ صادرات جعفری و شوید ایرانی به روسیه


مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی و روستایی ایران امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: احداث دوهزار هکتار گلخانه با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در دو استان کرمان و خوزستان با تعریف 60 هزار فرصت شغلی در سال 95 عملیاتی خواهد شد.

محمدرضا رئیسی‌نژاد افزود: توسعه کشت گلخانه به‌منظور صرفه‌جویی در منابع آبی، افزایش تولید، عبور از کشاورزی سنتی و رسیدن به کشاورزی صنعتی و همچنین تعریف فرصت شغلی در حوزه کشاورزی در دستور کار قرار گرفته و اکنون آماده سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است که بدین‌وسیله فراخوان آن اعلام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی با کشور روسیه، ترکیه و آلمان به‌منظور توسعه سرمایه‌گذاری این کشورها در ایران صورت گرفته و از بخش سرمایه‌گذاری وزارت امور خارجه نیز برای عملیاتی شدن تفاهم‌نامه‌ها کمک گرفته شده است.

رئیسی‌نژاد ادامه داد: طرف خارجی به‌دنبال تضمین ایران برای میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در کشور است تا با سود متعارفی بتواند در حوزه تولید سرمایه‌گذاری داشته باشد.


کشت و صنعت مغان، سپیدرود و شرکت پشتیبانی امور دام در فهرست واگذاری

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی و روستایی ایران تصریح کرد: در راستای واگذاری اصل 44 قانون اساسی، وزارت جهاد کشاورزی موظف است با کاهش تصدی‌های خود بخش خصوصی و تشکل‌ها را در فرآیند اجرایی شدن عملیات تولید یاری دهد. در همین راستا برخی شرکت‌ها و مؤسسه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی در فهرست واگذاری قرار گرفته‌اند که بعد از شرکت خدمات حمایتی، این اتحادیه توانایی تصدی آنها را پس از واگذاری دارد.

وی یادآور شد: شرکت پشتیبانی امور دام، کشت و صنعت مغان و سپیدرود نیز آماده واگذاری هستند که در صورت ورود به مزایده توسط سازمان خصوصی‌سازی، این تشکل به‌موقع آمادگی خود را اعلام خواهد کرد.


وزارت جهاد کشاورزی منتظر طرح اداره شرکت خدمات حمایتی است

رئیسی‌نژاد با اشاره به واگذاری شرکت خدمات حمایتی و قیمت‌گذاری گران آن در مزایده تأکید کرد: شرکت خدمات حمایتی در مزایده با قیمت نسبتاً بالایی عرضه شد و بدون استقبال نتوانست به سرانجام برسد، اما این اتحادیه که پیش از این اعلام آمادگی خود را برای پذیرش و واگذاری این شرکت اعلام کرده بود، در حال تدوین طرح و برنامه‌ای است که بتواند در نخستین فرصت خرید شرکت خدمات حمایتی را اجرایی کند.

وی اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده با واگذاری این شرکت به اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی و روستایی موافق است و این اتحادیه در حال تدوین طرحی است که در آن برنامه‌های خود را برای اداره شرکت و چگونگی تأمین و توزیع نهاده‌ها به وزارتخانه ارائه دهد.

رئیسی‌نژاد همچنین گفت: بر اساس رایزنی‌های صورت‌گرفته در صورت جلب نظر طرح و برنامه این اتحادیه امید می‌رود شرکت خدمات حمایتی با تعدیل قیمت در مزایده ارائه شده و این اتحادیه بتواند با داشتن چهار میلیون تن ظرفیت انباری و سابقه 50 ساله توزیع نهاده‌ها، اداره این شرکت را بر عهده بگیرد.

قیمت تضمینی در 15 استان کشور اجرایی می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی کشاورزی و روستایی ایران افزود: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی در عمل و اجرا یکی از بازوهای اجرایی مؤثر در تنظیم بازار محصولات کشاورزی و در جهت تحقق قانون افزایش بهره‌وری است؛ لذا قیمت تضمینی به جای خرید تضمینی در 15 استان کشور در سال 95 در مسیر اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی خواهد آمد.

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه با داشتن شرکت کارگزاری بورس، این توانایی را دارد که از طریق فعال کردن و احیای تالار بورس، محصولات کشاورزی را بدون فسادپذیری و با بالاترین بازده اقتصادی در کمترین زمان ممکن به فروش برساند و امید می‌رود به‌زودی در سراسر کشور اجرایی شود.


صادرات سبزی کشت و صنعت رجائی به روسیه

رئیسی‌نژاد با اشاره به افزایش تبادلات اقتصادی ایران و روسیه پس از اختلافات سیاسی این کشور با ترکیه ادامه داد: هرچند طی چهار تا پنج سال گذشته صادرات سبزی از کشت و صنعت شهیدرجائی به مقصد روسیه ادامه داشته است، اما پس از شروع اختلافات دو کشور روسیه و ترکیه و اضطرار بازارهای روسیه برای تأمین سبزی به‌ویژه از عید کریسمس تا عید نوروز، ایران بازار هدف مناسبی برای تأمین سبزی این کشور به‌شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: شوید و جعفری در رأس صادرات به کشور روسیه قرار دارند و در حال حاضر رایزنی‌هایی برای افزایش سبد صادراتی ایران و روسیه صورت گرفته است که انتظار می‌رود در سال 95 افزایش پیدا کند.

رئیسی‌نژاد با اشاره به خروج اتحادیه از رفع تحریم بانکی یادآور شد: پس از حدود هفت سال تحریم بانک‌های داخل به‌دلیل انباشت بدهی‌های اتحادیه در ماه‌های پایانی سال گذشته با مذاکرات و پیگیری‌های مدیران اتحادیه از سوی دولت و وزارت جهاد کشاورزی مصوبه‌ای مبنی بر رفع تحریم بانکی اتحادیه ابلاغ شد.

وی در پایان تأکید کرد: امکان دریافت تسهیلات از بانک کشاورزی ممکن شده است که این حرکت به توسعه پایدار کشاورزی و شکوفایی بیشتر اتحادیه مرکزی و اتحادیه‌های استانی منجر خواهد شد./

F-950122-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید