Iranian Agriculture News Agency

در حضور رؤسای جمهور ایران و قزاقستان؛

سند موافقت‌نامه در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه نباتی به امضاء رسید

مراسم امضای سند موافقت‌نامه همکاری ایران و قزاقستان در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه نباتی توسط وزرای کشاورزی ایران و قزاقستان در حضور رؤسای جمهور دو کشور برگزار شد.

سند موافقت‌نامه در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه نباتی به امضاء رسید


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، در کنفرانس خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و قزاقستان، حسن روحانی، رئیس جمهوری کشورمان کشت فراسرزمینی در جهت امنیت غذایی پایدار دو کشور و نیز همکاری‌های معدنی را به‌عنوان دو اولویت همکاری‌های ایران و قزاقستان برشمرد.

نظربایف در کنفرانس مشترک مطبوعاتی اظهار داشت که در جریان سفر ایشان و هیأت همراه به تهران ۶۶ سند در زمینه کشاورزی، صنعت، معدن و توریسم به ارزش دو میلیارد دلار به امضا رسید.

شایان ذکر است، از این میان ۱۴ سند به ارزش پنج میلیون دلار در بخش کشاورزی بود.

گفتنی است، نورسلطان نظربایف، رئیس جمهوری قزاقستان در بدو ورود به فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی قرار گرفت.

در سفر دوروزه سلطان نظربایف و هیأت همراه که با هدف تحکیم و گسترش روابط اقتصادی ایران و قزاقستان صورت می‌گیرد، قرار است، 9 سند همکاری میان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی، 37 تفاهم‌نامه و قرارداد توسط بخش‌های خصوصی و دو تفاهم‌نامه میان بانک‌های مرکزی و بانک‌های ملی دو کشور امضا شود.

ریاست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان بر عهده محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی است./

A-950123-03


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید