Iranian Agriculture News Agency

اشمیت در بازار خشکبار ایران/ صادرات 104 میلیون دلار پسته به آلمان در سال گذشته

وزیر کشاورزی آلمان با حضور در بازار تهران اقدام به خرید خشکبار و آجیل ایرانی کرد، در حالی که طی 11 ماهه سال گذشته حدود 104 میلیون دلار پسته به کشور آلمان صادر شده است.

اشمیت در بازار خشکبار ایران/ صادرات 104 میلیون دلار پسته به آلمان در سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، کریستین اشمیت، وزیر کشاورزی آلمان و هیأت همراه ضمن دیدار با وزیر جهاد کشاورزی و معاونان وی، برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های ماشین‌آلات، دام و... مورد تبادل قرار داد و علاوه بر آن به‌دلیل آنکه به جذابیت‌های توریستی و گردشگری کشورمان علاقه‌مند بود، عصر روز یک‌شنبه از بازار تهران بازدید کرد که در این بازدید به‌دلیل رغبتی که به خشکبار ایرانی داشت، اقدام به خرید کرد.

به گفته محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با توجه به ظرفیت تولید صادرات خرما، پسته و کشمش، صادرات این محصولات به کشور آلمان چندان قابل ملاحظه نیست؛ به‌گونه‌ای که در حال حاضر صادرات این محصولات کمتر از 130 میلیون دلار است.

مدیرکل بین‌الملل وزارت جهاد کشاورزی درباره صادرات پسته و سایر خشکبار به ایانا گفت: طی 11 ماهه سال 1394، 104 میلیون دلار انواع پسته به‌صورت خشک، مغزدار و سایر اقلام به کشور آلمان صادر شده است.

هومن فتحی افزود: آلمانی‌ها رغبت دارند که در فرآوری و بسته‌بندی محصول پسته ایرانی برای کاهش آلودگی‌های ناشی از آفلاتوکسین همکاری داشته باشند؛ زیرا در گذشته‌های دور، مسئله آلودگی به آفلاتوکسین مشکلاتی را به‌وجود آورده بود که خوشبختانه رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: آلمانی‌ها در زمینه فرآوری و بسته‌بندی انواع محصولات ایرانی اظهار تمایل کردند و به‌دلیل رغبت آنها به جاذبه‌های گردشگری و توریستی کشورمان، بازدیدهای مختلفی را از کاخ گلستان و سایر جذابیت‌های تهران انجام دادند و یکشنبه شب به کشورشان بازگشتند./

M-950124-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید