Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زرشک‌کاران، باغداران و زعفران‌کاران خراسان جنوبی خبر داد:

ثبت جهانی زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی

پس از ثبت ملی زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی، اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زرشک‌کاران، باغداران و زعفران‌کاران به‌دنبال ثبت جهانی این محصولات به نام خراسان جنوبی است.

ثبت جهانی زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی


مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زرشک‌کاران، باغداران و زعفران‌کاران خراسان جنوبی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به تولید چهارهزار و 200 تن عناب، 16 هزار تن زرشک و 53 تن زعفران سالانه در این استان اشاره کرد.

محمدحسین آذری‌نصرآباد گفت: استان خراسان جنوبی از لحاظ تولید کمی و کیفی محصولات عناب و زرشک در رتبه نخست کشوری و در تولید کمی زعفران در رتبه دوم و کیفت آن در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نشان معنوی برای محصولات زرشک، عناب و زعفران استان خراسان جنوبی به کشاورزان و صادرکنندگان استان به فروش آسان‌تر و با قیمت بهتر محصولات کمک می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی کشاورزی زرشک‌کاران، باغداران و زعفران‌کاران خراسان جنوبی افزود: با ثبت مالکیت معنوی این محصولات تولیدکنندگان آنها در سایر مناطق نمی‌توانند محصول خود را به اسم خراسان جنوبی بفروشند.

آذری‌نصرآباد با اشاره به سطح زیر کشت 15 هزار هکتاری زرشک و 14 هزار و 200 هکتاری زعفران در این استان ادامه داد: در حال حاضر زعفران به قیمت هر کیلوگرم پنج میلیون و 300 هزار تا شش میلیون و 300 هزار تومان از زعفران‌کاران خریداری می‌شود.

وی درباره سرمازدگی‌های اخیر تصریح کرد: سرمازدگی‌ها خسارت چندانی را به این محصولات وارد نکرده‌اند و با توجه به آنکه ما پیش‌بینی می‌کنیم در هر سال 10 درصد افزایش تولید داشته باشیم، با وجود این افزایش تولید و خسارت ناچیز، میزان تولید امسال در کمترین حالت برابر با سال گذشته خواهد بود.

آذری‌نصرآباد با بیان اینکه اتحادیه مجری ثبت نشان مالکیت معنوی محصولات بوده و این کار به پشتوانه و همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته است، از ثبت جهانی نشان جغرافیایی محصولات زرشک، عناب و زعفران در سازمان مالکیت فکری (وایپو) پس از ثبت ملی آنها خبر داد./

A-950128-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید