Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان به ایانا خبر داد:

آماده‌باش مدیران گلستانی برای وقوع سیل/ حاشیه اطراف رودخانه‌ها تخلیه شد

با شروع بارش از سحرگاه امروز در استان گلستان و احتمال جاری شدن سیل در این استان، مدیران جهاد کشاورزی، ستاد حوادث غیرمترقبه و هلال‌احمر برای یاری رساندن به آسیب‌زدگان سیل احتمالی در حالت آماده‌باش قرار دارند.

آماده‌باش مدیران گلستانی برای وقوع سیل/ حاشیه اطراف رودخانه‌ها تخلیه شد


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: بارش‌های شدید باران از روز گذشته و از صبح‌گاهی در مناطق مختلف این استان آغاز شده و همچنان با شدت ادامه دارد، اما هنوز به مرحله تخریب ناشی از سیل نرسیده است.

محمد مهاجر افزود: بر اساس گزارش‌های رسیده در منطقه گرگان، علی‌آباد، رامیان و آزادشهر امکان سیلاب پیش‌بینی شده و اطلاع‌رسانی توسط صداوسیما صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مدیران شهرستانی، مناطق حاشیه رودخانه‌ها را تخلیه کرده و آب‌بندها با انحراف‌های ایجادشده به‌نظر می‌رسد قدرت تخریبی کمتری پیدا کنند. همچنین آب‌بندها، ورود به حوضچه‌ها و سایت‌های پرورش ماهی مسدود شده تا خسارت‌های ناشی از گل و لای به حوضچه‌های پرورش به کمترین میزان خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: همچنین هلال‌احمر و ستاد حوادث غیرمترقبه آمادگی خود برای دایر کردن چادرهای اسکان در مناطقی که احتمال وقوع سیل وجود دارد را اعلام کرده‌اند.

مهاجر تصریح کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه که مجهز به هلی‌کوپتر بوده، آماده برای امدادرسانی احتمالی به مناطق سیل‌زده خواهد بود، اما بر اساس گزارش‌ها، میزان بارش تا 33 میلی‌متر رسیده و همچنان با شدت ادامه دارد.

وی یادآور شد: پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سامانه بارشی تا پایان امروز در هوای استان گلستان استقرار خواهد داشت و بعد از آن احتمال سیلاب وجود ندارد.

مهاجر در پایان تأکید کرد: اقدامات پیشگیرانه و تجهیزات برای امدادرسانی در ایل‌راه‌ها و مناطق روستایی و عشایری آماده شده و انتظار می‌رود حتی در صورت جاری شدن سیل و وقوع سیلاب، مهار آن تحت کنترل باشد./

F-950129-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید