Iranian Agriculture News Agency

تداوم احتمال وقوع سیل در مازندران/ احتمال وقوع سیل در مناطق غربی از بین رفت

هرچند سازمان هواشناسی روز گذشته پیرامون وقوع سیل در استان مازندران، گلستان و خراسان شمالی اخطاریه صادر کرده بود، اما همچنان احتمال وقوع سیلاب در شرق مازندران و همچنین در شهرهای نوشهر، بهشر و نکا به قوت خود باقی است.

تداوم احتمال وقوع سیل در مازندران/ احتمال وقوع سیل در مناطق غربی از بین رفت


رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: اخطاریه وقوع سیل در استان‌های شرقی به‌ویژه مازندران، گلستان و خراسان شمالی روز گذشته داده شد و هم‌اکنون احتمال آب‌گرفتگی در شرق مازندران به‌ویژه در مناطق نوشهر، بهشهر، نکا، بجنورد، جاجرد و اسفراین در خراسان شمالی با افزایش بارش‌ها وجود دارد.

مسعود حقیقت افزود: نیمه شرقی مازندران تا پایان امروز با بارش‌های شدید روبه‌رو خواهد بود و امکان سیل در مناطق مختلف شرق این استان همواره وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: با پایان امروز، رفته‌رفته از شدت بارش‌ها کاسته خواهد شد و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که سامانه بارشی که از هفته گذشته در هوای کشورمان استقرار یافته بود، به سمت مرزهای شرقی رفته و از ایران خارج خواهد شد.

رئیس سازمان هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با عبور این سامانه، احتمال وقوع سیل به‌ویژه در مناطق غربی و استان‌های غربی کشور نظیر ایلام از بین خواهد رفت.

حقیقت تصریح کرد: به‌دنبال این سامانه، سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد که به‌نظر نمی‌رسد دارای بارش‌های شدید بوده و بیشتر بارش‌های پراکنده‌ای را در شمال غربی، مرکز و شرق کشور شاهد خواهیم بود.

وی یادآور شد: هرچند با ورود سامانه جدید احتمال کاهش دما وجود دارد، اما به‌نظر نمی‌رسد افت دما به‌گونه‌ای باشد که نگرانی از بابت سرمازدگی به‌وجود آید.

حقیقت در پایان اظهار امیدواری کرد که مناطق متأثر از سیلاب و بارش‌های شدید طی دو روز گذشته رو به فروکش شدن رفته و به مرور از شدت تراکم ابرها در مناطق غربی کاسته شود./

F-950129-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید