Iranian Agriculture News Agency

خرید دانه های روغنی در جنوب کشور آغاز شد/ خرید 1300 تن کلزا در 5 استان

دانه ی روغنی کلزا کالایی استراتژیک است که وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید این محصول برنامه ای ویژه دارد.


دانه ی روغنی کلزا کالایی استراتژیک است که وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش تولید این محصول برنامه ای ویژه دارد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: برداشت دانه ی روغنی کلزا از ابتدای سال جاری در استان های خوزستان، فارس و ایلام و سپس در کرمان و هرمزگان شروع شده و مراکز این شرکت، خرید تضمینی این محصول استراتژیک را آغاز کرده اند.
علی قنبری با بیان اینکه تاکنون 1300 تن دانه ی روغنی در 5 استان خریداری شده، افزود: امسال 65 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی کشور به کشت کلزا اختصاص یافته و پیش بینی می شود 100 هزار تن از این محصول در کشور خریداری شود.
قنبری تاکید کرد: دانه ی روغنی کلزا در سراسر کشور کشت می شود و استان های برتر در زمینه ی تولید کلزا به ترتیب گلستان، خوزستان، اردبیل و خراسان رضوی هستند که پیش بینی می شود نیمی از خرید تضمینی کلزا در این 4 استان انجام شود.
وی تصریح کرد: دانه ی روغنی کلزا یک محصول استراتژیک و ماده اولیه ی تولید روغن خوراکی است و با توجه به برنامه های وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و ترویج بخش کشاورزی و اهمیت تولید دانه های روغنی در کشور، نگاه ویژه ای به خود اتکائی تولید این محصول در کشور شده است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: برداشت کلزا از اولین روزهای سالجاری در استان های جنوبی و کلزا خیز شروع شده و با گذشت زمان و رسیدن به ماههای گرم سال، برداشت آن سیر صعودی می گیرد و حدوداً تا اواسط مرداد ماه ادامه خواهد داشت.
وی تشریح کرد: شرکت بازرگانی دولتی ایران با تاکید وزیر جهاد کشاورزی، متولی خرید تضمینی این محصول شده و با انجام خرید تضمینی با کیفیت، عملیات خرید دانه ی روغنی کلزا را انجام خواهد داد.
مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، قیمت خرید تضمینی کلزا را به ازای هر کیلوگرم 25 هزار و 300 ریال اعلام و تشریح کرد: مراکز خرید این شرکت در استان ها کلزای کشاورزان را تحویل می گیرند و بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل نسبت به پرداخت و واریز بهای کلزاهای خریداری شده اقدام می کند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید