Iranian Agriculture News Agency

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات به ایانا خبر داد:

خسارت جزئی طوفان در بخش شیلات/ تولید 200 هزار تن آبزی در برنامه ششم توسعه

با وجود آنکه سیل و طوفان‌های اخیر در بخش استان‌های کشور حادث شده و باعث تلفات ماهیان پرورشی شده است، اما این رقم جزئی است و پیش‌بینی نمی‌شود که در اهداف برنامه خللی وارد کند.

خسارت جزئی طوفان در بخش شیلات/ تولید 200 هزار تن آبزی در برنامه ششم توسعه


معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره خسارت احتمالی به مزارع ماهی و میگوی کشور در سیل اخیر گفت: هنوز گزارش‌های نهایی در این باره اعلام نشده است، اما پیش‌بینی می‌شود که در استان‌هایی همچون لرستان به تأسیسات و استخرهای پرورش ماهی خسارت‌های زیادی وارد شده باشد.

حسین عبدالحی افزود: به‌دلیل آب‌گرفتگی و گل‌آلود شدن مزارع پرورش ماهی، پیش‌بینی تلفات می‌شود و علاوه بر آن تعدادی از ماهیان نیز در سیل اخیر در آب‌ها رها شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ستاد حوادث غیرمترقبه در استان‌ها مسئول جمع‌آوری آمار و اطلاعات مربوط به سیل در بخش‌های مختلف بخش کشاورزی و خسارت‌های حادث‌شده از طریق بیمه و از طریق این ستاد پرداخت خواهد شد؛ بنابراین نگرانی وجود ندارد.

عبدالحی ادامه داد: از آنجا که تعداد محدودی از استان‌هایی که آبزی‌پروری دارند، درگیر سیل و طوفان‌های اخیر شده‌اند، پیش‌بینی خسارت زیادی از سیل اخیر نمی‌شود.


قول سازمان شیلات برای تولید 20 هزار تن آبزی در سال 95

معاون توسعه آبزی‌پروری سازمان شیلات درباره ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری درباره پروژه‌های شیلات در اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: توسعه آبزی‌پروری و پرورش ماهی در قفس به میزان 20 هزار تن در آب‌های شمال بر اساس این ابلاغیه مورد تأکید قرار گرفته است که این سازمان قول داده است که بتواند رقم فوق را تحقق بخشد.

وی یادآور شد: تلاش می‌کنیم به عددی که مطابق برنامه پیش‌بینی شده، دست پیدا کنیم.

عبدالحی تأکید کرد: این سازمان برنامه‌های خوبی برای تحقق اهداف برنامه پیش‌بینی کرده است و دولت نیز اعتبارات مناسبی را در اختیار گذاشته تا با مساعدت بخش خصوصی بتوانیم اهداف فوق را محقق کنیم.

وی اظهار داشت: در بخش آبزی‌پروری، پیش‌بینی تولید 400 هزار تنی شده است که تلاش می‌کنیم بتوانیم به این عدد برسیم.

عبدالحی همچنین گفت: در برنامه ششم توسعه امیدواریم که بتوانیم 200 هزار تن انواع آبزی در قفس پرورشی و دریایی تولید داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز سازمان شیلات به دستگاه‌های اجرایی قول داده است که بتواند تولید 20 هزار تنی آبزیان را تحقق بخشد.

عبدالحی در پایان درباره سیل اخیر و خسارت‌هایی که ممکن است شیلات را از برنامه‌های خود دور کند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه هنوز گزارش‌های نهایی نرسدیه است، اما پیش‌بینی می‌شود که خسارت‌ها به اندازه‌ای بالا نباشد که تولیدات آبزیان را از اهداف برنامه دور کند./

M-950131-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید