Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان نظام دامپزشکی در آیین گشایش دفتر انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام:

چندین‌بار می‌خواستند ساختمان نظام دامپزشکی را پلمب کنند!

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: متأسفانه چندبار از طرف شهرداری خواستند ساختمان این سازمان را پلمپ کنند، اما هر بار با پیگیری‌های انجام‌شده، این مشکل برطرف شد.

چندین‌بار می‌خواستند ساختمان نظام دامپزشکی را پلمب کنند!

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور در آیین گشایش دفتر انجمن صنفی واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام، در شامگاه دیروز ضمن اشاره به مظلومیت‌های کشاورزی و به‌ویژه بخش خصوصی، گفت: متأسفانه چندبار از طرف شهرداری خواستند سازمان را پلمپ کنند، اما با پیگیری‌های انجام‌شده مشکل برطرف شد.

محمدرضا صفری افزود: بهانه آنها این بود که نباید از این ساختمان استفاده اداری ‌شود؛ این در حالی است که برخی از واحدهای آن، مطب پزشکی بود و آزادانه بدون مزاحمت فعالیت می‌کردند، بنابراین مظلومیت بخش کشاورزی به وضوع قابل لمس است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت، پول‌های زیادی به سهولت خرج می‌شود، اما بخش خصوصی با مشقت فراوان ابزار و مقدمات کار را فراهم کرده و با زحمات زیاد نسبت به تأسیس انجمن یا اتحادیه اقدام می‌کند. به همین دلیل باید قدر چنین نهادهای خصوصی را دانست و از آنها حمایت کرد.

صفری ادامه داد: با وجود اینکه کارهای بسیاری در حوزه دامپزشکی انجام می‌شود، اما دستاوردهای آن اندک بوده و کمتر به چشم می‌آید. شاید بزرگ‌ترین دلیل چنین موضوعی، از هم پاشیدگی و در کنار هم نبودن بخش خصوصی باشد.

به گفته وی، فعالان این عرصه می‌توانند با پشتیبانی از هم در راستای تقویت دامپزشکی گام بردارند. در این راه، قوانینی مانند افزایش بهره‌وری، نظام جامع دامپروری و مواردی از این دست به کمک بخش خصوصی آمده و آن را یاری می‌دهد.

صفری تصریح کرد: مظلومیت کشاورزی نیز از همین پراکندگی نشات می‌گیرد. به‌عنوان مثال، برای شیرخام قیمت تصویب می‌شود، اما وزارت صنعت مقابل آن ایستادگی می‌کند یا صنعتی‌ها به‌راحتی از صندوق‌های مختلف وام‌های کلان می‌گیرند، ولی این موضوع در کشاورزی کمتر دیده شده و امری نادر است.

وی با ابراز خرسندی از گشایش دفتر انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک دام، یادآور شد: چرا نمایشگاه‌های مربوط به بخش دارو و درمان، همیشه به نمایشگاه‌های دیگری مانند دام و طیور وابسته بوده و هیچگاه مستقل نبوده است؟ بنابراین انتظار می‌رود که انجمن برای چنین اقدامی پیش‌قدم باشد.

مدیرکل دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی نیز در این گردهمایی اظهار داشت: واردکنندگان به‌عنوان ارکان تولید مطرح بوده و وجودشان برای اقتصاد کشور ضروری است.

محسن مهدوی‌نژاد با اشاره به تعامل همه‌جانبه انجمن واردکنندگان دارو و سازمان دامپزشکی، تأکید کرد: موردی نیست که تا قبل از تصویب به اطلاع این انجمن نرسد و بر این اساس، سیاست دفتر دارو و درمان سازمان دامپزشکی، بر مبنای شفاف سازی و در جریان امور قرار دادن مخاطبان است.

وی همچنین گفت: سیستم دولتی باید به موازات بخش خصوصی حرکت کند که اگر این اتفاق نیفتد، چیزی جز عقب‌گرد نصیب اقتصاد نمی‌شود. تنها در حرکت رو به جلو می‌توان صره را از ناصره تشخیص داد و نظارت‌ها را به درستی اعمال کرد.

مهدوی‌نژاد در پایان افزود: بحث ثبت سفارش و ترخیص کالا از مهم‌ترین مشکلات بخش خصوصی است؛ بنابراین با وجود محدودیت‌های موجود و غیرمتغیر بودن مصوبه هیأت دولت، سعی بر این است تا جایی که می‌شود، آیین‌نامه‌ها را به نفع بخش خصوصی تعدیل کنیم./

V-950201-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید