Iranian Agriculture News Agency

برگزاری کارگاه آموزشی معرفی سموم کم خطر جهت کنترل آفات درختان پسته

آغاز همکاری بایر آلمان با ایران برای کنترل آفات درختان پسته

کارگاه آموزشی با عنوان معرفی سموم کم خطر جهت کنترل آفات درختان پسته با حضور مدعوین شامل کارشناسان مسئول حفظ نباتات ،شبکه مراقبت و پیش آگاهی و مسئول بلوک مراکز مرتبط با پسته برگزار گردید.

آغاز همکاری بایر آلمان با ایران برای کنترل آفات درختان پسته


به گزارش ایانا از مدیریت حفظ نباتات استان یزد، کارگاه آموزشی با عنوان معرفی سموم کم خطر جهت کنترل آفات درختان پسته با حضور مدعوین شامل کارشناسان مسئول حفظ نباتات ،شبکه مراقبت و پیش آگاهی و مسئول بلوک مراکز مرتبط با پسته برگزار گردید.

در این کارگاه آموزشی ابتدا فتاحی مدیر حفظ نباتات استان یزد در مورد عوامل خسارت‌زا گفت: کارشناسان می بایست علاوه بر سابقه باغ، بانک اطلاعاتی از آفات داشته باشند تا روابط بین کارشناسان و باغدار روابطی دوطرفه باشد. وی با اشاره به اینکه این مدیریت در راستای ارتقاء دانش کارشناسان یک سری دوره های آموزشی برگزار می کند تا توصیه هایی که توسط کارشناسان صورت می گیرد بر مبنای آخرین یافته های علمی باشد، افزود: شبکه مراقبت و پیش آگاهی استان با بکارگیری 13 کارشناس و هر کارشناس با شبکه ای در حدود 400 هکتار در ارتباط بوده تا بتوانند آموزش های لازم در زمینه مدیریت تلفیقی آفات را به باغداران ارائه کنند.

در ادامه حاضرین توسط طاهری، نماینده شرکت بایر آلمان با آخرین دستاوردهای علمی در زمینه کنترل آفات درختان پسته آشنا شدند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید