Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام سازمان تات در گفت‌وگو با ایانا:

تمامی رشته‌های کشاورزی بازنگری می‌شوند/ پذیرش دانشجوی ارشد در گرایش "کشت‌های گلخانه‌ای" از سال آینده

با توجه به تأکید برنامه ششم به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، از سال تحصیلی 97 - 96 شاهد پذیرش دانشجو در گرایش "کشت‌های گلخانه‌ای" و در مقطع کارشناسی ارشد خواهیم بود.

تمامی رشته‌های کشاورزی بازنگری می‌شوند/ پذیرش دانشجوی ارشد در گرایش "کشت‌های گلخانه‌ای" از سال آینده


قائم‌مقام سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، بر بازنگری و به روز رسانی تمامی رشته‌ها و گرایش‌های کشاورزی در سال جاری خبر داد.

عبدالرضا باقری گفت: یکی از گرایش‌های جدید که از سال آینده 97 - 96 در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو خواهد پذیرفت، گرایش "توسعه کشت‌های گلخانه‌ای" از زیرمجموعه‌های رشته باغبانی است.

وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای تأکید شده است، خاطرنشان کرد: به همین منظور زمینه‌های علمی را برای تربیت دانش‌آموختگان خبره و حضور کارشناسان آگاه در عرصه فراهم کردیم.

باقری حضور کارشناسان فن در این حوزه را گامی رو به جلو برای کمک به بخش اجرا عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران آب موجود در کشور و نیاز به صرفه‌جویی و بهره‌وری هرچه بیشتر آب، توسعه کشت‌های گلخانه‌ای راهکاری است که می‌تواند ما را در این بخش ارتقا دهد و بهتر دیدیم این فعالیت کاملاً اصولی، علمی و زیربنایی انجام گیرد.

وی با بیان اینکه تصویب این گرایش به مراحل پایانی خود رسیده است، از تدوین سرفصل‌های دروس آن برای سال آینده خبر داد./

A-950206-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید