Iranian Agriculture News Agency

در نشست مشترک مدیران زراعت با شرکت NPZ آلمان عنوان شد:

همکاری آلمانی‌ها در زمینه بذر و کشت کلزا در ایران

معاون امور زراعت و مجری دانه‌های روغنی با مدیران شرکت NPZ آلمان در زمینه‌های تبادل تکنولوژی و تولید بذر کلزا بحث و بررسی کردند.

همکاری آلمانی‌ها در زمینه بذر و کشت کلزا در ایران


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نشست مشترک عباس کشاورز معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی، مهاجر مشاور وزیر و مجری دانه‌های روغنی با مدیران شرکت NPZ آلمان یکی از برترین تولیدکنندگان بذر کلزا در اروپا در زمینه‌های تبادل تکنولوژی و تولید بذر کلزا، در محل سالن جلسات معاونت زراعت برگزار شد.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه گفت: از اهداف مهم کشور اجرای طرح افزایش تولید روغن و کنجاله است تا علاوه بر تامین روغن و کنجاله به افزایش حاصلخیزی و پایداری خاک کمک کند.

عباس کشاورز افزود: در مزارع کشور به‌دنبال کشت کلزا هستیم که افزایش عملکرد مناسب محصول را داشته و باعث ایجاد انگیزه برای توسعه کشت کلزا برای کشاورزان شود و انتظار ما از همکاری‌های دوجانبه علاوه بر خرید بذور، انتقال تکنولوژی و تولید بذر در مزارع کشاورزان ایران است.

در خاتمه نمایندگان آلمان با توجه به بازدیدهایی که از کشت کلزا در استان‌های گلستان و اردبیل (مغان) داشتند، مناطق ایران را مستعد کشت کلزا دانسته و شرکت NPZ آمادگی هرگونه همکاری در زمینه بذر و کشت کلزا در ایران را اعلام کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید