Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال در گفت‌وگو با ایانا:

قیمت تضمینی برگ سبز چای به‌زودی نهایی می‌شود

از آنجا که ممکن است تابستانی خشک و بهاری کم‌بارش از این به بعد وجود داشته باشد، نمی‌توان برای تولید سال جاری پیش‌بینی کرد.

قیمت تضمینی برگ سبز چای به‌زودی نهایی می‌شود


مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از اعلام عن‌قریب قیمت تضمینی برگ سبز چای در آینده نزدیک خبر داد و گفت: برداشت برگ سبز چای به‌صورت موردی در شهرستان‌های مختلف گیلان و مازندران آغاز شده و از دهم اردیبهشت‌ماه همگانی می‌شود.

ایرج هوسمی افزود: با وجود آنکه قیمت تضمینی برگ سبز چای هنوز اعلام نشده، اما پیش‌بینی می‌شود که ظرف امروز و فردا نهایی شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه از سال‌های گذشته پیشنهاد داده‌ایم که قیمت تضمینی بیش از آنچه که هر سال افزایش می‌یابد، باشد تا رضایت چایکاران تأمین شده و قادر شویم تولید 70 درصد چای مورد نیاز کشور را عهده‌دار شویم، اما گشایشی حاصل نشده است.

مدیرعامل اتحادیه چایکاران شمال ادامه داد: اعلام قیمت تضمینی برگ سبز چای و سایر محصولات تضمینی را شورای عالی اقتصاد تعیین می‌کند؛ بنابراین هیچ‌گاه نظر تولیدکنندگان در این بخش لحاظ نمی‌شود.

هوسمی تصریح کرد: در سال گذشته قیمت هر کیلوگرم برگ سبز درجه یک، دوهزار و 180 تومان و برگ سبز درجه دو، یک‌هزار و 280 تومان بود که امسال به‌طور قطع افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد: در سال گذشته 19 هزار تن چای خشک در کشور تولید شد و به‌دلیل متغیر بودن شرایط آب و هوایی و امکان تابستانی خشک در کشور، پیش‌بینی برای تولید سال جاری بسیار دشوار است.

هوسمی در پایان تأکید کرد: امیدواریم که تعیین قیمت تضمینی برگ سبز چای با احتساب هزینه‌های تولید باشد تا چایکاران بتوانند در این بخش تولید مناسبی را رقم بزنند و درآمد مکفی کسب کنند./

M-950207-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید