Iranian Agriculture News Agency

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی در گفت‌وگو با ایانا:

پرورش ماهی در قفس مشمول بیمه شد

با وجود آنکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بهره‌برداران بدهکار است، اما تعداد بیمه‌گذاران حدود دو میلیون نفر بوده که در حد سال گذشته است.

پرورش ماهی در قفس مشمول بیمه شد


قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره بدهی دولت به صندوق بیمه بابت پرداخت غرامت گفت: حق‌السهم دولت 75 درصد از بهای حق بیمه‌ای است که توسط کشاورزان پرداخت می‌شود که به‌دلیل مشکلات مالی، در سال گذشته همچنان پرداخت نشده است.

محمدابراهیم حسن‌نژاد افزود: با وجود آنکه نمی‌شد از بانک کشاورزی قرض کرد تا غرامت کشاورزان را پرداخت کنیم، اما تاکنون 300 میلیارد تومان از این بانک قرض کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته مبلغ 860 میلیارد تومان بابت غرامت به کشاورزان پرداخت شده، اما حدود 400 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است که باید بابت سال زراعی 94 - 93 پرداخت کنیم.

حسن‌نژاد ادامه داد: با وجود آنکه گفته می‌شود به‌دلیل بدحسابی این صندوق در پرداخت غرامت، تعداد کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده‌اند، کاهش یافته است، باید گفت که امسال 153 مورد بیمه‌ای وجود دارد که پرورش ماهی در قفس نیز جزو محصولات و مواردی است که بیمه آن به کل محصولات اضافه شده است.

وی تصریح کرد: حدود دو میلیون بیمه‌گذار تاکنون محصولات خود را بیمه کرده‌اند، در حالی که 4.5 میلیون بهره‌بردار بخش کشاورزی وجود دارد و تعداد بیمه‌گذاران کمتر از نصف کل بهره‌برداران است.

حسن‌نژاد یادآور شد: تعداد کشاورزانی که محصول خود را بیمه کرده‌اند، با تعداد کشاورزان سال گذشته برابری می‌کند.


قصوری در پرداخت غرامت به کشاورزان نداشتیم

قائم‌مقام صندوق بیمه کشاورزی تأکید کرد: صندوق بیمه هیچ قصوری در پرداخت غرامت به کشاورزان نداشته است و آنچه که افتاق افتاده، مربوط به مشکلات اقتصادی حادث‌شده در سال گذشته بوده که تمامی بخش‌ها را دچار مشکل کرده است.

وی اظهار داشت: امسال منتظر آن هستیم که بودجه سال 95 هرچه سریع‌تر توسط نمایندگان مجلس به تصویب نهایی رسیده و تقدیم شورای نگهبان شود تا بتوانیم از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بودجه مناسبی را برای بخش بیمه تخصیص بگیریم.

حسن‌نژاد درباره برنامه‌های جدید امسال گفت: در سال زراعی جدید، برخی عوامل تولید همچون سازه‌های گلخانه‌ای و سازه‌های مربوط به قفس‌های پرورش ماهی و ابنیه روستایی به تعداد اقلام بیمه‌شده اضافه می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیگیر آن هستیم تا مطالبات کشاورزان ناشی از غرامت را از دولت دریافت کنیم./

M-950207-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید