Iranian Agriculture News Agency

فعال محیط زیست:

پیکره رنجور و بیمار زمین نیازمند ترمیم است

پیکره زمین طی سال‌ها استفاده نامناسب و بهره‌برداری بی‌رویه، رنجور و بیمار شده و نیازمند ترمیم جدی است.

به گزارش ایانا، مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب، عزم همگانی برای نجات زمین از آسیب و تهدیدها را مورد تأکید قرار داد و گفت: اگر به فکر زمین نباشیم، آسیب‌های زیادی در انتظار فرزندانمان خواهد بود و این تلنگری برای بشر است.

هوشنگ انوشیروانی افزود: تغییرات آب و هوایی و مشکلات امروز محیط زیست ناشی از امور غیرعلمی و برخورد غیرعالمانه با طبیعت در گذشته است.

وی خاطرنشان کرد: آن چیزی که امروز در زمینه محیط زیست می‌بینیم، پیامد کارهای بشر در چند سال گذشته است؛ تخریب محیط زیست، از بین رفتن پوشش گیاهی، کاهش منابع آبی و آلودگی خاک مسائلی است که آینده زمین را تهدید می‌کند.

انوشیروانی با اشاره به عوامل ایجاد آلودگی زمین، ادامه داد: صنعتی شدن و پیامدهای آن بیش از هر چیز زمینه‌های آلودگی زمین را فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه امروز سلامت بشر با آسیب‌های جدی روبه‌رو است، ادامه داد: برای اصلاح رفتار خود باید گام برداشت و این با تولید علم و فناوری ممکن و میسر است.

این فعال محیط زیست تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های منتشره سالانه بیش از 7.3 میلیون هکتار جنگل در دنیا در حال نابودی است، در حالی که هرهکتار جنگل اکسیژن 10 نفر را تأمین می‌کند.

انوشیروانی یادآور شد: همچنین به گفته کارشناسان سالانه 400 هزار تن کاغذ در کشور مصرف می‌شود، این در حالی است که برای تولید یک تن کاغذ 17 اصله درخت برابر با سه تن درخت از بین می‌رود و اگر 25 درصد در مصرف کاغذ صرفه‌جویی کنیم یا بازیافت 25 درصد کاغذ برابر با حفظ و نگهداری یک میلیون و 700 هزار اصله درخت است.

وی تأکید کرد: امروز برای حیات و زندگی سالم و پایدار، نیازمند توجه به محیط زیست و احترام به مقررات و قوانین مربوط یه این حوزه هستیم.

انوشیروانی اظهار داشت: باید به منابع طبیعی که نشانه‌های الهی هستند، احترام گذاشته شود و بدانیم که زندگی پایدار و سالم وابسته به حفظ محیط زیست است.

وی همچنین گفت: با تکنولوژی و سرمایه‌گذاری مناسب و مدیریت درست و از همه مهم‌تر احیای فرهنگ آشتی انسان‌ها با محیط زندگی خود در بیان و عمل، می توان جلوی فجایع زیست محیطی را گرفت.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب بر ضرورت ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان در این باره تأکید کرد و افزود: آشنا کردن شهروندان با روش‌های حفاظت از محیط زیست، اجرای برنامه‌های زیست محیطی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی ازجمله فعالیت‌های است که در این هفته می‌تواند مورد تأکید قرار گیرد.

انوشیروانی خاطرنشان کرد: با توسعه فرهنگ و گسترش آموزش در زمینه حفظ و احیای منابع طبیعی باید به ذخیره‌سازی نیازمندی‌های جامعه در آینده اقدام کرد.

وی با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی بر لایه‌های مختلف جامعه، خواستار همکاری بیشتر آنان در جهت آگاه‌سازی جامعه نسبت به موضوع مدیریت پسماندها شد.

انوشیروانی بهره‌گیری از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی را از بهترین و مناسب‌ترین راهکارها برای صیانت از محیط زیست ذکر کرد.

وی به نقش شرکت داراپلاستیک غرب در چند سال اخیر جهت ورود تکنولوژی پلاستیک تجزیه‌پذیر به کشور اشاره کرد و ادامه داد: هم‌اکنون ٨٠ درصد محصولات تولیدی این شرکت تجزیه‌پذیر است و با آگاهی مشتریان و نقش زیست‌محیطی و استراتژیک این محصول امیدواریم در سال اقدام و عمل، عملاً 100 درصد محصولات این شرکت را به‌صورت تجزیه‌پذیر تولید و عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت داراپلاستیک غرب در پایان تصریح کرد: با شناخت مصرف‌کنندگان از مزایای زیست‌محیطی پلاستیک تجزیه‌پذیر اقبال عمومی برای استفاده از این محصول روزبه‌روز فزونی می‌یابد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید