Iranian Agriculture News Agency

« خاک شناسی محیط زیستی گمشده جهان امروز» موضوع یازدهمین نشست از مجموعه گفت و گو های پردیسان

پروفسور ایرانی مقیم استرالیا، فردا دوشنبه برای علاقه مندان خاک شناسی سخنرانی می کند

یازدهمین نشست از مجموعه گفتگوهای پردیسان با موضوع « خاک شناسی محیط زیستی گمشده جهان امروز» ساعت 10 تا 12 فردا دوشنبه 13 اردیبهشت 1395 در سالن سرو پارک پردیسان برگزار می شود.

پروفسور ایرانی مقیم استرالیا، فردا دوشنبه برای علاقه مندان خاک شناسی سخنرانی می کند


به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، در یازدهمین گفت و گوی پردیسان یک دانشمند نامی ایرانی به نام پروفسور حسین قدیری برای مخاطبان از اهمیت رویکرد جدید در دانش خاک شناسی سخن می گوید؛ رویکردی که بر بنیاد آن، گرایش محیط زیستی باید جای گرایش کشاورزی را بگیرد.

پروفسور حسین قدیری در سال 1348 از دانشکده کشاورزی دانشگاه جندی شاپور اهواز داشن آموخته شد. سپس به انگلستان رفت و پس از اخذ مدارک فوق لیسانس و دکترا از دانشگاه ردیگ در سال ۱۳۵۷ به ایران بازگشت. ایشان تا سال 1365 در گروه خاک شناسی دانشگاه جندی شاپور اهواز به عنوان استادیار و دانشیار مشغول بکار بودند و سپس برای همیشه به کشور استرالیا مهاجرت کرده و در دانشکده محیط زیست دانشگاه گریفیت آن کشور مشغول به کار شدند.

دانشکده محیط زیست دانشگاه گریفیت بزرگ ترین دانشکده محیط زیست نیم کره جنوبی و یکی از مهم ترین و با سابقه ترین های نهادهای آموزش عالی دنیا به شمار می رود که از رتبه جهانی بسیار بالایی برخوردار است.


تدریس و تحقیقات پروفسور قدیری نیز با توجه به اهداف دانشکده شان بیشتر در زمینه خاک شناسی محیط زیستی است.

وی بیش از 200 مقاله، کتاب و گزارش های علمی در رزومه خود دارند و تعداد زیادی دانشجوی دکترا از سراسر عالم، از جمله ده ها دانشجوی ایرانی، را بورسیه و هدایت علمی کرده اند.

او در حوزه کاری خود یکی از سرشناس ترین دانشمندان جهان به شمار آمده و براین باور است که باید گروهی از خاک شناسان را به جای گرایش غالب کشاورزی، با محیط زیست مانوس کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید