Iranian Agriculture News Agency

معاون صید شیلات قشم در گفت‌وگو با ایانا:

مرگ 70 سفره‌ماهی جزیره قشم توسط صیادان صحت ندارد/ تحقیقات در حال بررسی علت مرگ دسته‌جمعی سفره‌ماهیان جزیره ناز

از آنجا که هیچ زخم و آثاری از کشیده شدن سفره‌ماهیان بر اثر به دام افتادن در تورهای ترال صیادان وجود ندارد، فرضیه مرگ آنها توسط صیادان صحت ندارد.

مرگ 70 سفره‌ماهی جزیره قشم توسط صیادان صحت ندارد/ تحقیقات در حال بررسی علت مرگ دسته‌جمعی سفره‌ماهیان جزیره ناز


معاون صید شیلات قشم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره مرگ سفره‌ماهیان در سواحل جزیره ناز قشم گفت: حدود 70 سفره‌ماهی در جزیره ناز به‌دلیل نامعلومی تلف شدند که نمونه‌برداری از آنها انجام شده و به مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی استان ارسال شده است تا دلیل مرگ آنها مشخص شود.

پرویز فرشیدی افزود: از آنجا که هیچ‌گونه خراش یا زخمی روی بدن سفره‌ماهیان تلف‌شده وجود ندارد، نمی‌توان فرضیه گیر افتادن آنها در تورهای ترال را قبول کرد، زیرا در این صورت باید خراش یا اثراتی از تور بر بدن آنها مشاهده شده باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید تا نتیجه نهایی بررسی‌ها صبر کنیم که امید می‌رود تا دو روز آینده مشخص شود.

معاون صید شیلات قشم درباره فرضیه آلودگی‌های نفتی و غیرنفتی ادامه داد: در این باره نیز باید منتظر جواب آزمایش‌ها بود تا بتوان مسمومیت ناشی از آلودگی‌ها را به اثبات رساند.

فرشیدی تصریح کرد: به‌زودی نتایج نمونه‌برداری‌ها اعلام می‌شود تا بتوانیم آن را اطلاع‌رسانی کنیم.

وی تعداد سفره‌ماهیان را که در برخی اخبار 150 قطعه قید شده بود را تکذیب کرد و یادآور شد: تعداد آنها کمتر از 70 سفره‌ماهی بوده است.

گفتنی است، چند روز گذشته مدیرکل سواحل و زیست‌بوم‌های دریایی معاونت محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست این نوع مرگ دسته‌جمعی سفره‌ماهیان در خلیج فارس را بی‌سابقه خوانده و احتمال مرگ آنها به‌وسیله آلودگی‌های نفتی یا غیرنفتی را بسیار اندک دانست.

داوود میرشکاری کشیده شدن تورهای ترال کف آب و به دام افتادن این سفره‌ماهیان را به‌دلیل اینکه ارزش غذایی نداشتند و توسط صیادان در آب رها شده‌اند را یکی از احتمالات عنوان کرده است.

شایان ذکر است، علت مرگ دسته‌جمعی 70 سفره‌ماهی جزیره قشم به‌زودی توسط سازمان شیلات کشور اطلاع‌رسانی می‌شود./

M-950212-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید