Iranian Agriculture News Agency

به‌منظور آشنایی دانشجویان با زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی و فرهنگ غنی روستا

نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا و دومین جشنواره ملی عکس روستا برگزار می‌شود

نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا و همچنین چهارمین همایش ملی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با محوریت "توسعه پایدار کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از منابع انسانی" و به‌منظور تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی و آشنایی دانشجویان با زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی و فرهنگ غنی روستا، برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا و دومین جشنواره ملی عکس روستا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا و همچنین چهارمین همایش ملی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست کشور به همت اداره امور فرهنگی و اعضای انجمن‌های علمی -دانشجویی در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با محوریت "توسعه پایدار کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و صیانت از منابع انسانی" و به‌منظور تقویت انجمن‌های علمی دانشجویی و آشنایی دانشجویان با زمینه‌های اشتغال و کارآفرینی و فرهنگ غنی روستا، برگزار خواهد شد.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا از 27 تا 30 اردیبهشت‌ماه 1395 برگزار شده و در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه (29 و 30 اردیبهشت‌ماه) چهارمین همایش ملی انجمن‌های علمی دانشجویی رشته‌های مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست برگزار می‌شود.

محورهای این همایش و جشنواره تبیین جایگاه امنیت حیاتی و غذایی در سیاست‌های کلان کشور، کارآفرینی و راهکارهای ایجاد اشتغال برای دانش‌آموختگان کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت پایدار کشاورزی و منابع طبیعی، پتانسیل‌ و چالش‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی کشور، ارتقاء ارتباط بین بخش‌های آموزش، پژوهش، اجرا و صنعت، دانش بومی و فناوری‌های نوین در کشاورزی و منابع طبیعی، تبیین جایگاه کشاورزی و منابع طبیعی در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تبیین جایگاه کشاورزی و منابع طبیعی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، مدیریت و افزایش بهره‌وری منابع آب و انرژی در کشاورزی و منابع طبیعی، راهکارهای بهبود فراوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی و منابع طبیعی و جایگاه صنعت اکوتوریسم، دام، طیور و آبزیان در اقتصاد مقاومتی هستند.

در نخستین جشنواره ملی فرهنگ روستا نیز در زمینه‌های عکس، تئاتر، شعر، صنایع دستی در قالب غرفه نمایشگاهی، نشست تخصصی و کارگاه با حضور فعالین نمونه کارآفرین بخش، با محوریت کارآفرینی و اشتغال و فرهنگ روستا برگزار خواهد شد. این جشنواره با حضور تولیدکنندگان، تشکل‌های نمونه روستایی و فعالان کارآفرین در قالب عکس، فیلم، تئاتر، صنایع دستی و ثبت دانش بومی برگزار می‌شود.

همچنین دومین جشنواره ملی عکس روستا با محورهای روستا بستر تولید و امنیت غذایی، بهره‌برداری پایدار از منابع طبیعی، کارآفرینی، تلاش و مسئولیت‌پذیری در روستا، تبیین فرهنگ غنی ایرانی اسلامی و آداب و رسوم روستایی، آموزش، توانمندسازی، مشارکت و همیاری در جامعه روستایی، جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی روستاهای ایران و معماری روستایی برگزار می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار (عکس) جهت حضور در جشنواره، روز 15 اردیبهشت‌ماه سال 95 خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را از طریق سایت 4ncsaanre.ut.ac.ir ارسال کنند./



A-950214-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید