Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی تهران در گفت‌وگو با ایانا:

32 تن پرتقال مصری روز گذشته در میدان میوه و تره‌بار تخلیه شد/ نوبرانه‌های ارزان‌قیمت بهاره در سراشیبی قیمت

روز گذشته هشت کامیون حجمی حدود 32 تن پرتقال مصری که در پوشش میوه‌های وارداتی بارگیری شده بود، در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تخلیه کردند و از آنجا که پوشش میوه‌های داخلی داشت، بدون ممانعت قانونی وارد میدان شد.

32 تن پرتقال مصری روز گذشته در میدان میوه و تره‌بار تخلیه شد/ نوبرانه‌های ارزان‌قیمت بهاره در سراشیبی قیمت


مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی تهران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: روز گذشته هشت کامیون پرتقال‌های مصری وارداتی را در پوشش میوه‌های ایرانی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران تخلیه کردند.

حسین مهاجران افزود: پرتقال‌های مصری که در پوشش میوه‌های ایرانی بارگیری شده بود، از آنجا که با بارنامه محصولات داخلی وارد میدان شد، بدون هیچ برخورد قانونی وارد حجره‌های فروش شد و از طریق میدان مرکزی در سطح شهر تهران توزیع خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چگونگی وارد شدن بیش از 32 تن پرتقال که بخشی از یک محموله بزرگ هستند به داخل کشور برای همگان روشن است که چگونه وارد کشور شده و بدون ساماندهی از مرزهای رسمی امکان ورود به داخل کشور پیدا نمی‌کند، اما اینجانب را از ارائه توضیحات بیشتر معاف کنید!

مهاجران ادامه داد: میوه‌های وارداتی که از مرزهای شمال غربی نیز وارد کشور می‌شود، با بسته‌بندی‌های ایرانی و برچسب‌های داخلی به کلان‌شهرهای کشور بارگیری می‌شود که توت‌فرنگی ترکیه ازجمله آنها است.


حباب قیمتی نوبرانه نخواهیم داشت

مدیرعامل شرکت تعاونی میوه و سبزی تهران تصریح کرد: در حالی که سال گذشته حباب میوه‌های نوبرانه داخلی از 100 هزار تومان نیز فراتر می‌رفت، سال جاری با وجود سرمازدگی سردرختی‌ها، به‌نظر می‌رسد انفجاری در قیمت نوبرانه‌های داخلی نباشد.

وی یادآور شد: زردآلوی کاشان و شیراز که با بهترین کیفیت ممکن در کشور شناسایی شده است، امروز در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران بین هشت تا 20 هزار تومان قیمت گرفت.

مهاجران تأکید کرد: هرچند در ابتدای عرضه، زردآلوهای شیرازی تا 32 هزار تومان نیز اوج پیدا کرد، اما به‌علت بارآوری و عرضه قابل توجه، قیمت نتوانست در این سطح باقی بماند و افول کرد.

وی اظهار داشت: گوجه‌سبز نیز به قیمت 10 تا 12 هزار تومان و توت‌فرنگی به قیمت 10 تا 15 هزار تومان با درجه ممتاز در بازار داخلی تهران به فروش می‌رسد.

مهاجران در پایان پیش‌بینی کرد: با وجود سرمازدگی‌های فروردین‌ماه، سال‌آوری در میان میوه‌های هسته‌دار جاری باشد، به‌طوری که بر خلاف سال گذشته نیز هلو، آلو و گلابی زیادی در بازار خواهیم داشت./

F-950214-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید