Iranian Agriculture News Agency

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ایانا خبر داد:

تخریب 220 ساخت و ساز غیر مجاز در استان کرمانشاه

سال گذشته 220 مورد ازساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان کرمانشاه تخریب شده‌اند.

تخریب 220 ساخت و ساز غیر مجاز در استان کرمانشاه

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته حدود 220 مورد ساخت و ساز غیرمجاز اعم از اجرای حکم و دستور موقت دادستانی بیشترین تخریب انجام گرفته است.

به گزارش ایانا از کرمانشاه، انشاءا... کولانی افزود: بیشترین تغییر کاربری غیرمجاز در شهرستان‌های کرمانشاه و اسلام آبادغرب انجام شده است.

وی با بیان اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در کلیه اراضی کشاورزی ممنوع است خاطرنشان کرد: در خارج از حریم و محدوده شهرها، شهرک‌ها و روستاها ساخت و ساز ممنوع می‌باشد زیرا در خارج از حریم و محدوده شامل اراضی کشاورزی و زراعی و باغی و هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری باید با اخذ مجوز از کمسیون‌های تبصره 4 و تبصره 1 حفظ کاربری اراضی انجام گیرد.

کولانی با اشاره به اینکه طبق قانون تغییر کاربری اراضی کشاورزی تخلف محسوب می‌شود تصریح کرد: وفق ماده 3 و ماده 10 قانون حفظ کاربری از طریق مراجع قضایی؛ توقف عملیات، قلع و قمع بناهای احداثی و اعاده اراضی به وضع قبل و جریمه نقدی فرد متخلف از یک الی سه برابر قیمت اراضی به نرخ روز با کاربری جدید که مورد نظر فرد متخلف بوده است محاسبه شده و حتی مجازات زندان جهت فرد متخلف در صورت تکرار جرم از یک ماه تا شش ماه حبس در نظر گرفته می‌شود.

کولانی گفت: متقاضیان تغییر کاربری قبل از هرگونه اقدامی در خصوص ساخت و ساز در اراضی کشاورزی، خاکبرداری یا خاک ریزی، اجرای طرح‌های تولیدی، دامپروری و... باید به جهاد کشاورزی شهرستان‌های استان مراجعه کرده و از قوانین و مقررات مربوطه و اخذ مجوز از کمسیون‌های آن اقدام به فعالیت کنند تا از عواقب و آثار زیان بار تغییر کاربری غیرمجاز در امان باشند زیرا اظهار بی اطلاعی از قوانین و مقررات در محاکم قضایی قابل پذیریش نیست.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی کشور افزود: به متخلفین و قانون شکنان هشدار جدی می‌دهیم که در اجرای وظایف و مقررات، کوچکترین اغماضی صورت نمی‌گیرد و این نگرش و همدلی بین کلیه دستگاههای مرتبط اعم ز وزارت جهاد کشاورزی، قوه قضائیه، نیروی انتظامی و شورای حفظ حقوق بیت المال در زمینه اجرای مقررات کاملا هماهنگ گردیده و عرصه بر متجاوزان به سرمایه‌های ملی و امنیت غذایی کشور هر روز تنگ‌تر شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در دست اقدام است خاطرنشان کرد: این اقدامات شامل افزایش سطح گشت‌های ویژه حفظ کاربری، آموزش و اطلاع رسانی هرچه بیشتر به بهره‌برداران با همکاری سایر دستگاههای مرتبط، تقویت بدنه کارشناسی به سیستم‌های بهتر روز از نظر کنترل از راه دور و افزایش سطح علمی و فنی و حقوقی بیشتر همکاران در سطح بخش‌ها، شهرستان‌ها و استان‌ها می‌باشد.

وی در پایان افزود: با توجه به راه‌اندازی سامانه 131 امور اراضی استان از تمامی کشاورزان استان می‌خواهیم در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه اراضی کشاورزی و باغی سریعاً مراتب را به سمانه 131 اعلام کنند تا پس از پایش به حوزه‌های تابعه استان ابلاغ شده و پیگری لازم و برخورد قانونی صورت گیرد./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید