Iranian Agriculture News Agency

اهدای صنایع دستی اصفهان به وزیر منابع آب و محیط زیست اتریش به نمایندگی از محیط بانان ایران؛

اعزام محیط بانان نمونه به اتریش برای فراگیری و آموزش های لازم پیشرفته

قلم زنی تصویر ضامن آهو صنایع دستی اصفهان از سوی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان به نمایندگی محیط بانان ایران به وزیر منابع آب و محیط زیست اتریش در این کشور اهدا شد.

اعزام محیط بانان نمونه به اتریش برای فراگیری و آموزش های لازم پیشرفته

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست اصفهان«پاما»، در جهت آموزش و حمایت از محیط بانان امسال نخستین دوره آموزش بین المللی محیط بانان به صورت پیشرفته در کشور اتریش در حال برگزاری است و محیط بانان نمونه برای فراگیری و آموزش های لازم به این کشور اعزام شدند.

در این راستا حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان،صنایع دستی اصفهان، قلمزنی تصویر ضامن آهو را به نمایندگی از محیط بانان ایران بهوزیر منابع آب و محیط زیست اتریش اهدا کرد .

هر دو بر همکاری های دوجانبه در راستای حفظ محیط زیست و آموزش های زیست محیطی پیشرفته تاکید کردند و آن را لازم و ضروری دانستند.اولین گروه از محیط بانان ایران به منظور بهره گیری از آموزش های پیشرفته به کشور اتریش اعزام شدند.

این محیط بانان به منظور بهره گیری از دوره آموزشی در این حوزه پیرو مذاکرات و همکاری های دو جانبه میان ایران و اتریش در زمینه محیط زیست، صورت گرفت.

تیم ۱۲ نفره ای از محیط زیست ایران از استان های اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، کرمان، سمنان، چهارمحال و بختیاری و تهران به اتریش اعزام شدند.

این دوره فشرده یک هفته ای به آموزش های نوین مرتبط با حفاظت از پارک های ملی کوهستانی و ویژگی های این نوع محیط های طبیعی و شیوه های برتر مدیریت آن اختصاص دارد.

به دنبال مبادله یادداشت تفاهم همکاری های زیست محیطی دو جانبه ج.ا.ایران و ج.اتریش در شهریورماه سال گذشته، زمینه سازی مناسبی برای استفاده از ظرفیت ها و انتقال تجارب اتریش در حوزه محیط زیست و به ویژه در زمینه شیوه های نوین مدیریت پارک های ملی و مناطق حفاظت شده صورت گرفت.

این زمینه سازی ها، متعاقب حضور و ایراد سخنرانی وزیر محیط زیست اتریش در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست تهران، همچنین نشست های مشترک با مقام های مختلف کشور از جمله دیدار و گفتگو با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران، قوت گرفت و دو طرف بر اجرایی شدن یادداشت تفاهم همکاری زیست محیطی میان دو کشور تاکید کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید