Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خطاب به خبرنگار ایانا گفت:

طلاق خاک از زراعت و باغبانی امکان‌پذیر نیست/ اختصاص 2800 میلیارد تومان به توسعه روش‌های آبیاری برای سال 95

400 هکتار از اراضی کشاورزی تا پایان سال با اختصاص 500 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز می‌شوند.

طلاق خاک از زراعت و باغبانی امکان‌پذیر نیست/ اختصاص 2800 میلیارد تومان به توسعه روش‌های آبیاری برای سال 95

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه نشست مشترک معاونت‌های زراعت، باغبانی، آب و مدیریت‌های ستادی و استانی مرتبط پیرامون توسعه سامانه‌های آبیاری موضعی با بیان اینکه در سال جاری دوهزار و 800 میلیارد تومان برای توسعه روش‌های آبیاری با رویکرد میکرو پیش‌بینی شده است، گفت: 500 میلیون دلار از این بودجه از محل صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود و با این رقم می‌توان 400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی را تا پایان سال به سیستم‌های نوین آبیاری تجهیز کرد.

علی‌مراد اکبری با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز از اولویت‌های کاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و نیرو است، افزود: بیش از یک‌هزار حلقه چاه غیرمجاز در کشور وجود دارد که سالانه 20 میلیارد مترمکعب آب از این چاه‌ها غارت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته هفت‌هزار حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌تنهایی از عهده وزارت نیرو ساخته نیست و ما نیز باید به آنها کمک کنیم.

اکبری ادامه داد: 700 میلیارد تومان به پیمانکاران برای طرح‌های تسطیح و نوسازی آبیاری مزارع بدهکار هستیم که امیدواریم با تخصیص اعتبارات، هرچه زودتر بدهی‌ها پرداخت شود، اما با این وجود، کار را ادامه می‌دهیم تا زمانی که با تزریق منابع به‌زودی بخشی از مطالبات پیمانکاران پرداخت شود.

وی هنگام مواجه شدن با خبرنگار ایانا، پیرامون اظهارات پروفسور حسین قدیری ( اینجا ) که اعلام کرد "برای طلاق گرفتن خاک از کشاورزی و وصال آن با محیط زیست به ایران آمده است، تصریح کرد: اگر خاک دست ما نباشد، مدیریت آب غیرممکن بوده و چسبندگی خاک به وزارت جهاد کشاورزی است؛ خاک بستر تولید است و طلاق آن از بخش زراعت و باغبانی امکان‌پذیر نیست./

A-950215-06

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید