Iranian Agriculture News Agency

برداشت چغندرقند از سطح 135 هکتار از اراضی شهرستان‌های دهلران و مهران آغاز شد

برداشت چغندرقند پاییزه در سطح 135 هکتار از اراضی شهرستان‌های دهلران و مهران آغاز شده و انتظار تولید هشت‌هزار و 100 تن ریشه چغندر وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی ایلام، مدیر زراعت این سازمان با اعلام این خبر گفت: برداشت چغندرقند کشت پاییزه در سطح 135 هکتار از اراضی شهرستان‌های دهلران و مهران آغاز شده است و پیش‌بینی می‌شود از این سطح میزان هشت‌هزار و 100 تن ریشه چغندر تولید شود.

حشمت زرین‌جوب افزود: توسعه کشت چغندر قند پاییزه به منظور کاهش مصرف آب در تولید این محصول در مناطق گرم و جنوبی کشور از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی است و مدیریت زراعت در راستای سیاست‌های وزارت متبوع در نظر دارد توسعه کشت چغندرقند را در مناطق مستعد استان را دنبال کرده و در جهت تثبیت و تحقق سطح زیر کشت متناسب با ظرفیت اراضی استان و اطمینان کشاورزان از ادامه کشت و سرمایه گذاری بیشتر، طرح احداث کارخانه قندرا مطرح و پیگیری کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده مناسب از ظرفیت‌های خالی کارخانه‌های قند، اصلاح برنامه تناوبی محصولات زراعی، افزایش حاصلخیزی خاک، افزایش اشتغال، بهبود و پایداری تولید سایر محصولات و افزایش در آمد کشاورزان از مزایای دیگر این زراعت است.


برداشت گندم در اراضی کشاورزی شهرستان مهران آغاز شد

همچنین مدیر جهاد کشاورزی مهران اظهار داشت: 60 دستگاه کمباین به‌منظور برداشت محصول گندم در نظر گرفته شده است و پیش‌بینی می‌کنیم 30 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شود.

حجت عارف از فعالیت چهار مرکز خرید گندم با نرخ تعیین شده در این شهرستان نیز خبر داد و تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم معمولی برای سال زراعی جدید 12 هزار و 705 ریال و گندم دوروم 13 هزار و 68 ریال تعیین شده است.

وی ادامه داد: در چند روز گذشته سه‌هزار تن گندم مازاد بر نیاز توسط این مراکز از کشاورزان گندمکار شهرستان مهران خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

عارف توسعه بخش کشاورزی این شهرستان را یکی از مهم‌ترین برنامه این سازمان اعلام کرد و یادآور شد: مهران به‌دلیل داشتن زمین‌های آبی یکی از مستعدترین مناطق استان ایلام برای کشاورزی به‌ویژه کشت گندم است.

وی از تشکیل کمیته نظارت بر برداشت و خرید گندم و نظارت مستمر بر مراکز خرید گندم نیز خبر داد و تأکید کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد برداشت، برداشت محصول به موقع انجام شود تا با مشکل رطوبت محصول روبه‌رو نشویم.

گفتنی است، در سال زراعی جاری 9 هزار هکتار از اراضی آبی این شهرستان و پنج‌هزار و 500 هکتار اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافته است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید