Iranian Agriculture News Agency

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان عنوان کرد:

در ایران نسبت به زنان رویکرد سلبی وجود دارد/ نقش زنان در اصلاح نظام تغذیه ایرانی ها

دوره آموزشی تغذیه سالم با حضور 110 نفر از بانوان شاغل و به همت دفتر امور زنان شاغل وزارت جهاد کشاورزی در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.

در ایران نسبت به زنان رویکرد سلبی وجود دارد/ نقش زنان در اصلاح نظام تغذیه ایرانی ها
دوره آموزشی تغذیه سالم با حضور 110 نفر از بانوان شاغل و به همت دفتر امور زنان شاغل وزارت جهاد کشاورزی در سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد.
به گزارش ایانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این دوره آموزشی، محمد علی باغستانی در سخنانی کوتاه با اشاره به دو مولفه غذای کافی و سالم در تعریف امنیت غذایی گفت: زنان شاغل در سازمان حفظ نباتات به طور مستقیم درگیر تولید محصول و تغذیه سالم هستند.
وی افزود: بیشتر اعضای شبکه های پیش آگاهی و مراقبت را زنان تشکیل می دهند و به نوعی در تولید محصول سالم نقش آفرینی می کنند.
باغستانی در زمینه کشت های گلخانه ای است، اظهار داشت: در تولیدات گلخانه ای نیز 30 تا 40 درصد افراد، بانوان هستند که ارتباطات خوبی با شبکه های پیش آگاهی در بخش دولتی و خصوصی دارند.
در این دوره آموزشی فروغ السادات بنی هاشم، مشاور وزیر در امور زنان و رییس کمیسیون امور زنان شاغل وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: وظیفه اصلی کمیسیون امور بانوان وزارتخانه، توسعه توانمندی های زنان شاغل در حوزه های فردی، اجتماعی، سازمانی، حرفه ای و خانوادگی است و دوره های آموزشی با هدف افزایش توانمندی ها و رفع نیازهای زنان برگزار می شود.
وی با بیان این که سیاست های کمیسیون های بانوان شاغل در تمام دستگاه های دولتی تابع سیاست های معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است، گفت: بر اساس ابلاغیه این معاونت، یکی از حوزه های فعالیت ما در زمینه توسعه توانمندی های مخاطبان بخش کشاورزی است که شامل زنان روستایی و زنان فعال در حوزه کشاورزی می شود.
بنی هاشم افزود: مدیریت موقعیت ها و انجام بهینه مسوولیت ها نیازمند توسعه ظرفیت های زنان شاغل است.
وی در مورد تغذیه سالم اذعان داشت: زنان بیش از تمام اعضای خانواده نگران سلامت فرزندان و سایر اعضای خانواده هستند و مبحث آموزشی دوره تغذیه بر اساس نیاز سنجی انتخاب شده است.
مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امور زنان با بیان این که به لحاظ تاریخی، یک رویکرد سلبی نسبت به جایگاه زنان در جامعه وجود دارد، خاطر نشان کرد: این رویکرد گاه با رنگ و بوی دینی مطرح می شود و از این رو در مورد جایگاه زنان به لحاظ سازمانی، خانوادگی و فردی باید باز اندیشی و باز سازی صورت گیرد.
وی، نگاه سلبی در مورد جایگاه زنان در جامعه را مغایر با ادبیات دینی و قرآنی خواند و گفت: خطاب قرآن در 90 درصد موارد به انسان است و همه آحاد جامعه به عنوان انسان تلقی می شوند.
بنی هاشم در همین حال بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی را ناشی از نگاه ابزاری به زنان و نبود آموزش های مناسب دانست و تاکید کرد: اگر نگاه ابزاری از زنان برداشته و نگاه عدالت طلبی و تساوی خواهانه ترویج شود، دیگر نیازی به برخوردها و استفاده از سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری برای رفع ناهنجاری ها نیست و زنان نیز نیازی نخواهند داشت که از راه های غیر متعارف، خود را ثابت کنند.
در این دوره آموزشی عزیزاله کمال زاده مشاور تغذیه برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد، رژیم غلط غذایی را از دلایل عمده بروز و افزایش بیماری هایی مانند دیابت، کبد چرب و سرطان در ایران عنوان کرد.
وی افزود: مصرف زیاد مواد نشاسته ای، چربی، شکر ، غذای سرخ شده و شور در ایران بیش از حد نرمال و استاندارد های جهانی است.
کمال زاده تعادل، تناسب در تغذیه و مصرف متنوع سبزیجات، میوه ها و پروتیین ها را از توصیه های تغذیه سالم عنوان و بر کاهش مصرف گوشت قرمز و در عین حال بر مصرف مناسب ویتامین D برای جلوگیری از پوکی استخوان تاکید کرد./




انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید