Iranian Agriculture News Agency

کاهش 22 درصدی بارندگی در فارس/ اقدام خودجوش کشاورزان مرودشتی در نوبت‌بندی آبیاری

در سال زراعی جاری 231 میلی‌متر باران در استان بارید که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته بیانگر 32 درصد کاهش است.

کاهش 22 درصدی بارندگی در فارس/ اقدام خودجوش کشاورزان مرودشتی در نوبت‌بندی آبیاری


به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از شیراز، مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس با اعلام این خبر گفت: استان فارس برای نهمین سال پیاپی، خشکسالی و کمبود منابع آب را تجربه می‌کند و بیشتر رودخانه‌های استان با کاهش شدید دبی روبه‌رو است، به‌طوری که تعدادی از آنها تا 100 درصد کاهش آبدهی داشته‌اند.

حمیدرضا دهقانی با بیان اینکه شیراز در وضعیت قرمز خشکسالی قرار دارد، افزود: هم‌اینک شهر شیراز به لحاظ ذخیره منابع آب در زمره کلان‌شهرهای با وضعیت قرمز در کشور است، اما این شرکت می‌کوشد برای تأمین آب مورد نیاز مردم این استان و شیراز کمترین فشاری به مشترکان وارد نشود.

وی با توجه به آغاز فصل گرما از مردم خواست تا با صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب این شرکت را در حل مشکل کم‌آبی یاری کنند.

دهقانی از ضرورت ساماندهی وضعیت کشاورزی یاد کرد و ادامه داد: به‌دلیل کمبود ذخیره منابع آب موجود در استان فارس، برای نخستین بار در کشور، کشاورزان شهرستان مرودشت برای آبیاری اراضی خود به‌صورت خودجوش مبادرت به اجرای طرح نوبت‌بندی آبیاری، و برای زیر کشت بردن زمین‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی در پایان بر استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی برای مقابله با خشکسالی تأکید کرد و اظهار داشت: سال 94 از محل اوراق مشارکت و همکاری با بخش خصوصی بیش از چهارهزار میلیارد ریال به پروژه‌های استان فارس اختصاص یافت./

C-950220-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید