Iranian Agriculture News Agency

همزمان با ورود کاروان تدبیر و امید به دیار کریمان

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغ زیتون حسن‌آباد زرند‎ کرمان/ حضور در ترمینال فرآوری و بسته‌بندی مغز پسته طلای سبز زرند

وزیر جهاد کشاورزی با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و تنی چند از مسئولان از باغ حسن‌آباد در 15 کیلومتری شهرستان زرند بازدید کردند.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از باغ زیتون حسن‌آباد زرند‎ کرمان/ حضور در ترمینال فرآوری و بسته‌بندی مغز پسته طلای سبز زرند


به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، صبح امروز همزمان با ورود کاروان تدبیر و امید به دیار کریمان، وزیر جهاد کشاورزی با همراهی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان و تنی چند از مسئولان از باغ حسن‌آباد در 15 کیلومتری شهرستان زرند بازدید کردند.

این باغ زیتون در سال 75 احداث شده که به‌علت حساس بودن رقم زیتون به سرما در سال‌های 86 و 92 دچار سرمازدگی شده است و مشکل اصلی این باغ نوع رقم زیتون است که با جایگزین کردن رقم زیتون زرد که مقاوم به سرماست می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

لازم به ذکر است در باغ زیتون نزدیک به این باغ به‌علت تفاوت رقم زیتون و مقاوم بودن به سرما عملکرد محصول بالا بوده و مشکل سرمازدگی پیش نیامده است.

همچنین وزیر جهاد کشاورزی امروز به همراه هیأت همراه با حضور در ترمینال فرآوری و بسته‌بندی مغز پسته طلای سبز زرند از نزدیک فعالیت این مجموعه را مورد بررسی قرار داد. این ترمینال با مساحت 17 هزار مترمربع و با تولید یک تن مغز پسته در ساعت در دو خط مشغول به کار است.

در این ترمینال پسته‌های دهان‌بسته را تبدیل به مغز کرده و با درجه‌بندی سبز و معمولی در بسته‌بندی‌های استاندارد به بازار عرضه و با این کار ارزش افزوده پسته افزایش می‌یابد. جهت ایجاد این واحد تولیدی بیش از 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه‌شنبه وارد فرودگاه کرمان شد و در بدو ورود از سوی آیت‌الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، علیرضا رزم‌حسینی استاندار و جمعی از مقامات و مسئولان ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

دیدار عمومی با مردم استان کرمان در مصلای بزرگ امام علی (ع) کرمان، دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان، شرکت در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاران استان و نشست شورای اداری، ازجمله برنامه‌های روحانی در این سفر خواهد بود./

A-950221-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید