Iranian Agriculture News Agency

برخی سودجویان به‌دنبال تخریب قانون واردات موز به ازای صادرات سیب هستند

واکنش معاونت باغبانی به عکسی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد

معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به تصویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی که ادعا می کند اعتراض جمعی از باغداران ارومیه به قیمت پایین سیب و دور ریختن محصولات سالم به رودخانه "باراندوزچای" واکنش نشان داد.

واکنش معاونت باغبانی به عکسی که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شد


مدیرکل دفتر میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) اعتراض جمعی از باغداران ارومیه به قیمت پایین سیب و ریختن این محصول به رودخانه "باراندوزچای" را تکذیب کرد.

رمضان روئین‌تن با بیان اینکه در ارومیه سالانه حدود یک میلیون تن سیب تولید می‌شود، گفت: ظرفیت سردخانه‌های این استان نیز 500 هزار تن است که در این روزهای سال پاکسازی می‌شود، محصولات سال قبل به فروش می‌رسند، ضایعات دور ریخته می‌شوند و سردخانه‌ها برای ورود محصولات جدید تمیز و پاک‌سازی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: تصویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نیز مربوط به دور ریختن ضایعات اندک سردخانه‌ها است که متأسفانه سهواً یا عمداً با عنوان اعتراض باغداران ارومیه به قیمت پایین سیب منتشر شده است.

رویین‌تن افزود: همچنین برخی افراد سودجو با توجه به تصویب قانون مبنی بر واردات موز به ازای صادرات سیب سعی بر این دارند که کیفیت سیب کشور را به هر دلیلی پایین نشان دهند.

گفتنی است، چند روزی است از انتشار تصویری مبنی بر اعتراض باغداران ارومیه به قیمت پایین سیب و دور ریختن محصولات سالم به رودخانه "باراندوزچای" می‌گذرد که با پیگیری‌های ایانا معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی این اتفاق را تکذیب کرد./

A-950221-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید