Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای بین‌المللی روغن زیتون خبر داد:

برگزاری کمیته مشورتی شورای بین‌المللی زیتون در ایران/ بررسی تجارت 25 میلیارد یورویی زیتون، روغن زیتون و کنسرو آن

چهل‌وهفتمین کمیته مشورتی شورای بین‌المللی زیتون و سمینار منطقه‌ای 27 تا 29 اردیبهشت‌ماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری کمیته مشورتی شورای بین‌المللی زیتون در ایران/ بررسی تجارت 25 میلیارد یورویی زیتون، روغن زیتون و کنسرو آن


رئیس شورای بین‌المللی روغن زیتون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: شورای بین‌المللی زیتون از شوراهای سازمان ملل متحد است که مقر آن در مادرید اسپانیا بوده و دارای 43 کشور عضو است.

نغمه عزیزی افزود: این شورا سالانه دو جلسه برگزار می‌کند که در مقر آن (مادرید) یا یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود، در جلسه قبلی شورا، ایران برای برگزاری جلسه بعدی پیشنهاد شد و سایر کشورها نیز با رأی خود ایران را برای برگزاری جلسه انتخاب کردند.

وی با اشاره به تجارب 25 میلیارد یورویی زیتون، روغن زیتون و کنسرو زیتون در جهان خاطرنشان کرد: در این جلسات که با حضور کشورهای زیتون‌خیز دنیا برگزار می‌شود، وضعیت بازار تجارت و توسعه زیتون بررسی می‌گردد و با مشورت اعضا، راهکارهایی برای آینده پیشنهاد می‌شود.

رئیس شورای بین‌المللی روغن زیتون به حضور کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، پرتقال، تونس، مراکش، یونان، ترکیه، عراق، لبنان و همچنین کشورهای منطقه پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان و آذربایجان در این کمیته اشاره کرد و از برگزاری سمینار منطقه‌ای زیتون با همکاری شورای بین‌المللی پس از برگزاری کمیته خبر داد.

عزیزی با بیان اینکه اساسنامه شورای بین‌المللی زیتون هر 10 سال یک‌بار بازنگری می‌شود، ادامه داد: این بازنگری انجام شده است و در این جلسه تغییرات مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت و باید به نسبت به اجرای آنها اقدامات لازم انجام گیرد.

وی تصریح کرد: در این جلسه بررسی‌های لازم برای تغییر رویه عضو شدن در شورا صورت می‌گیرد، پیشنهاداتی برای رقابت‌های بین‌المللی در زمینه زیتون و روغن زیتون و کنسرو زیتون ارائه خواهد شد.

عزیزی از هماهنگ کردن استانداردهای جهانی و اجرای اقداماتی برای برچسب‌گذاری محصولات زیتون در سطح بین‌المللی و بررسی نتایج بازارها درباره کیفیت محصولات از سوی مصرف‌کنندگان و ارائه راهکارهایی برای ادامه فعالیت شورا و انتخاب محل برگزاری جلسه بعدی شورا در این کمیته خبر داد./

A-950226-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید