Iranian Agriculture News Agency

جشنواره بین المللی فیلم سبز در فارس کلید خورد

در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که تا ۳1 اردیبهشت جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه دارد، در مجموع ۶۰ ساعت فیلم نمایش داده خواهد شد که از روز گذشته این فیلم ها در قالب آثار کوتاه، نیمه کوتاه و بلند و نیمه بلند در تالار حافظ آغاز شده است.

اکران آثار برتر در جشنواره بین المللی فیلم سبز در استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) از شیراز؛ شامگاه جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در شیراز با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار فارس، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل منابع طبیعی فارس و مدیرکل و مسئولان فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار و نخستین فیلم از جشنواره بین المللی فیلم سبز در شیراز اکران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس، با بیان اینکه صدا وسیما به پخش فیلم های زیست محیطی جشنواره فیلم سبز اقدام کند، گفت: باید جشنواره فیلم سبز را به خانه های مردم برد و آثار آن را محدود به این جشنواره نکرد.

هادی پژوهش جهرمی گفت: روز به روز از طبیعت فاصله می گیریم و به بهانه های مختلف از جمله توسعه و گسترش جامعه شهری، طبیعت را نابود می کنیم، وی همچنین خواستار حمایت همه جانبه از گروه های مردمی و سمن های حافظ محیط زیست در فارس شد و افزود: باید بیدار شد و کار را به دست مردم و تشکل ها سپرد، چنانچه این کار انجام شود و برای سال جاری طوری برنامه ها را تعریف کنیم که سمن های بیشتری در حوزه حفظ محیط زیست مشارکت نمایند، حفظ محیط زیست را به فرهنگ عمومی تبدیل کرده ایم و توفیق حاصل خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس نیز در آئین آغاز به کار این جشنواره گفت: محیط زیست و هنر با یکدیگر بیگانه نیستند و ستایش طبیعت به وسیله هنر و تاثیر آن بر رفتار آدمیان از ویژگی های پیوند این دو مقوله است.

وی گفت: به دلیل اثرگذاری هنر، برای حفظ طبیعت باید با زبان هنر وارد شویم و از فیلم، شعر و موسیقی برای فرهنگ سازی درباره محیط زیست استفاده کنیم.

حمزه ولوی با اشاره به اینکه در محیط زیست دو تئوری حفاظت داریم، افزود: تئوری اول حفاظت فیزیکی است که حفاظت از مناطق از جمله آنهاست، و تئوری دوم ِحفاظت، به معنای نوعی از حفظ کردن است که ضمن بهره برداری معقول از طبیعت، آسیب کمتری به آن وارد آید.

وی شکل گیری تفکر این جشنواره را در دولت اصلاحات دانست و برگزاری این جشنواره پس از 10 سال وقفه را گام مؤثری در زمینه فرهنگ‌ سازی در حوزه حفاظت از محیط زیست عنوان کرد.

ولوی همچنین با بیان اینکه اگر محیط زیست نباشد اقتصاد هم رونقی ندارد، افزود: چنانچه محیط زیست سالم نداشته باشیم زندگی سالمی هم در پی نخواهیم داشت.

محمدجواد آرمان‌مهر، دبیر پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم سبز در فارس، نیز یادآور شد: در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که تا ۳1 اردیبهشت جاری در تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه دارد، در مجموع ۶۰ ساعت فیلم نمایش داده خواهد شد که از روز گذشته این فیلم ها در قالب آثار کوتاه، نیمه کوتاه و بلند و نیمه بلند در تالار حافظ آغاز شده است.

در پنجمین جشنواره بین المللی فیلم سبز که در تهران و همزمان در سراسر کشور اکران می گردد، ۱۳ ساعت فیلم ایرانی و ۴۷ ساعت فیلم بخش بین الملل جشنواره، نمایش داده خواهد شد./


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید