Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی استان اصفهان به ایانا ادعا کرد:

تعطیلی 35 درصد واحدهای شیری و 80 درصد واحدهای پرواری

وضع تعرفه‌های گمرکی یا ممنوعیت واردات برای برخی از اقلام که به طور مستقیم با تولید داخل تداخل دارد، می‌تواند در حمایت از تولیدکنندگان کشور، نقشی مؤثر ایفا کند، اما گویا این موضوع درباره تامین مواد پروتئینی و مواد لبنی آنچنان که باید و شاید رعایت نمی‌شود.

تعطیلی 35 درصد واحدهای شیری و 80 درصد واحدهای پرواری


مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی استان اصفهان، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: وضعیت تولید در دامپروری‌های کشور به قدری نگران‌کننده شده که تاکنون 30 تا 35 درصد واحدهای تولید شیرخام و 80 درصد واحدهای تولید گوشت در کشور تعطیل شده‌اند.

هاشم نصراللهی با اشاره به اینکه چنین اتفاقی اشتغال را به خطر انداخته و با اقتصاد مقاومتی در تضاد است، افزود: واردات شیرخشک، کره و اقلامی از این دست از یک طرف و گوشت برزیلی از طرف دیگر با قیمت‌هایی ارزان‌تر از اجناس داخلی، بازار این محصولات را به هم ریخته و تولیدکنندگان را با بن‌بست اقتصادی روبه‌رو ساخته است.

وی معتقد است: برای حمایت از تولید، یا باید واردات محصولاتی که مشابه داخلی آن وجود دارد، ممنوع شود یا تعرفه‌ای معقول برای آنها تعیین کنند که در رقابت با قیمت‌های داخلی، همیشه جنس داخل مغلوب نشود.

به گفته نصراللهی، اکنون به‌ویژه درباره گوشت قرمز چنین اتفاقی افتاده و برزیلی‌ها بازار ایران را قبضه کرده‌اند؛ بنابراین بدیهی است که در چنین شرایطی، پرواربندی صرفه اقتصادی نداشته و واحدها کم‌کم رو به تعطیلی می‌روند.

مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان و دامپروران صنعتی استان اصفهان در پایان با بیان اینکه ایجاد زنجیره تولید از ملزومات گاوداری‌ها است، خاطرنشان کرد: اگرچه شاید ایجاد زنجیره بتواند تا حدودی هزینه‌های بینابینی را کم کند، اما در شرایط امروز بازار، بعید به نظر می‌رسد که زنجیره‌های تولید بتوانند روی پای خود بایستند؛ زیرا حمایت دولت هم لازم است./

V-950227-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید