Iranian Agriculture News Agency

معاون مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به ایانا خبر داد:

پیش‌بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان فارس/ پرداخت مطالبات گندمکاران جدی گرفته شود

در حالی که میزان تولید گندم در استان فارس 10 درصد بیشتر از سال گذشته بوده، اما هنوز پرداخت مطالبات بهره‌برداران با وقفه انجام می‌شود، به‌گونه‌ای که تاکنون 20 درصد از مطالبات پرداخت شده است.

پیش‌بینی تولید یک میلیون تن گندم در استان فارس/ پرداخت مطالبات گندمکاران جدی گرفته شود


معاون مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: حدود 40 روزی است که برداشت گندم در استان آغاز شده و تاکنون 148 هزار تن گندم تحویل داده شده است.

صمد رنجبری افزود: برداشت گندم در استان فارس تا تیرماه ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود که امسال از افزایش 10 درصدی در تولید برخوردار باشیم.

وی خاطرنشان کرد: فارس بعد از خوزستان از تولیدکنندگان عمده گندم در کشور محسوب می‌شود و کیفیت محصول تولیدی نیز در سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب‌تر است.

رنجبری ادامه داد: بزرگ‌ترین مشکل گندمکاران استان فارس پرداخت دیرهنگام مطالبات است، زیرا تاکنون تقریباً 20 درصد مطالبات گندمکاران پرداخت شده است.


عملکرد گندم تولیدی استان فارس امسال نمونه است

معاون مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در استان فارس به 850 هزار هکتار رسیده است، به‌گونه‌ای که عملکرد در واحد سطح افزایش داشته و به‌خاطر شرایط خاص آب و هوایی، تمامی اراضی گندمکاری به زیر کشت رفته است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود که تولید گندم تا پایان دوره تولید به حدود یک میلیون تن برسد که این مقدار در مقایسه با سال گذشته از افزایش 10 درصدی برخوردار است.

رنجبری تأکید کرد: برداشت محصول جو نیز در حال انجام بوده و قرار است از تولید 200 هزار تنی محصول جو در استان، حداقل 80 تا 90 هزار تن آن از طریق بورس کالا و با قیمت تضمینی عرضه شود.

وی اظهار داشت: بهترین روش برای جلب بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی در تحویل محصول تولیدی خود به بورس آن است که مابه‌التفاوت‌ها و بهای محصول فروخته‌شده آنها هرچه سریع‌تر به دستشان برسد.

رنجبری در پایان کل مسئله خرید محصولاتی همچون ذرت و جو در بورس کالا را مثبت خواند و گفت: اگر مسئله بودجه آن حل شود، دیگر هیچ مشکلی باقی نخواهد ماند.

معاون مدیریت تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی استان فارس /

M-950227-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید