Iranian Agriculture News Agency

اعلام آمادگی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد برای گسترش همکاری های زیست محیطی با ایران

آمیتا میسرا، مدیرعامل دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز از وضعیت همکاری های مناسب بین سازمان توسعه صنعت ملل متحد با ایران تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های جدید شد

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در نشست مشترک با مدیرعامل دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد که در محل سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با اشاره به همکاری های صورت گرفته با سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) در خلال سال های گذشته، گفت: همکاری برای اجرای برنامه های پروتکل مونترال و موضوع صنعت سبز از جمله این همکاری هاست .

آمیتا میسرا، مدیرعامل دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد نیز از وضعیت همکاری های مناسب بین سازمان توسعه صنعت ملل متحد با ایران تشکر کرد و خواستار گسترش همکاری ها در زمینه های جدید شد .

ارتقاء و بهبود قوانین و مقررات مرتبط با ارزیابی زیست محیطی؛ تسهیل مشاکرت ج.ا.ایران در پروژه مشترک UNIDO و UNEP تحت عنوان "کارایی منابع و تولیدات پاک " (RECP) ، همچنین صنعت سبز از جمله فعالیت هایی است که با همکاری سازمان توسعه صنعتی ملل متحد دنبال می شود .

در این جلسه، همچنین بر اهمیت تقویت همکاری ها در زمینه اجرا اهداف و ماموریت های کنوانسیون های بازل، استکهلم، روتردام، جیوه و نیز پروژه POPS تاکید شد.

پس از بحث و بررسی های صورت گرفته از سوی حاضران در جلسه، مقرر شد پسماند و مدیریت صحیح آن، همچنین تحلیل جامع اثرات زیست محیطی در بخش صنعت در همکاری با UNIDO پیگیری شود و در همین راستا کارگروه مشترکی میان معاونت محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان توسعه صنعتی ملل متحد شکل گیرد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید