Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران در گفت‌وگو با ایانا عنوان کرد:

ممانعت مسوولان دامپزشکی از ارائه آمار تلفات تب برفکی برای پرهیز از هراس آفرینی است

هنوز سازمان دامپزشکی در مقابل انتشار آمار تلفات تب‌برفکی مقاومت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، این روزها تقریباً خبر حمله ویروس تب‌برفکی در همه رسانه‌ها منتشر شده و بیشتر آنها از تلف شدن دام‌های ریز و درشت، خبر می‌دهند، اما تاکنون هیچ خبر موثق و قابل استنادی از آمار دقیق تلفات این بیماری در کشور منتشر نشده و سازمان دامپزشکی، در این زمینه به‌شدت مقاومت می‌کند؛ این در حالی است که به گفته مدیران دامپزشکی استان‌ها آمار تلفات تمام استان‌ها به تفکیک تهیه شده و در اختیار سازمان مرکزی قرار گرفته است. علاوه بر اینها هیچ‌کدام از معاونان سازمان دامپزشکی درباره این مقوله حاضر به پاسخگویی نبوده و اعلام می‌کنند که دستور و خواست ریاست سازمان، این است که اعضا درباره تب‌برفکی و وضعیت و آمار تلفات آن، سکوت کنند! البته این برخلاف قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات است و پاسخ ندادن مسئولان دامپزشکی به نوعی زیر پا گذاشتن قانون تلقی می‌شود.

رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه سراسری دامداران ایران در این باره به ایانا گفت: اتفاقا سازمان دامپزشکی از ارائه آمار به بنده هم خودداری کرد.

حسین نعمتی با اشاره به اینکه تلفات حتی در کوچک‌ترین روستاها هم ایجاد شده و آمار دقیق تنها در دست سازمان دامپزشکی است، افزود: متأسفانه مسئولان این سازمان، به ارائه آمار و ارقام چندان علاقه‌مند نیستند و نمی‌خواهند عددی در این زمینه منتشر شود.

به گفته وی، شاید پاسخگو نبودن این مسوولان ریشه در افکار عمومی داشته باشد، یعنی آنها نمی‌خواهند با این اعداد، ذهن مردم و دامداران را مغشوش کرده و در جامعه نوعی هراس راه بیندازند.

نعمتی معتقد است: به هر ترتیب تا بیش از 80 درصد از افسارگسیختگی این بیماری که تا 10 روز پیش ادامه داشت، کاسته شده و هم‌اکنون وضعیت بهتری بر دامداری‌های کشور حکم‌فرماست، اما این بدان معنا نیست که وضعیت سفید شده و مشکلی وجود ندارد. بلکه باید واکسیناسیون تا کنترل 100 درصدی تداوم داشته باشد./

V-950228-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید