Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خبر داد:

جمهوری آذربایجان، بازار صادراتی و کشت فراسرزمینی استان اردبیل می شود

کشور جمهوری آذربایجان موقعیت مناسبی برای صادرات و کشت فراسرزمینی برای استان دارد .

جمهوری آذربایجان، بازار صادراتی و کشت فراسرزمینی استان اردبیل می شود

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، عدیل سروی با اعلام این خبرافزود: استان اردبیل دروازه کشورهای آسیای میانه محسوب می شود و از موقعیت و شرایط استثنایی برای فعالیت های اقتصادی با کشور جمهوری آذربایجان برخوردار است و بر همین اساس بالاترین درصد صادرات استان به ویژه در بخش کشاورزی نیز به جمهوری آذربایجان صورت می گیرد.

سروی افزود: بخش کشاورزی استان اردبیل و جمهوری آذربایجان به لحاظ دارا بودن زمینه های مساعد کشاورزی از قبیل اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی، منابع آبی قابل استحصال، تنوع آب وهوایی در اقلیم های گوناگون، منابع تجدید شونده، جنگل ها و مراتع دارای فرصت های فرآوان توسعه اقتصادی است .

وی ادامه داد: با توجه به وجود حدود 360 کیلومتر مرز مشترک آبی و خاکی بین استان اردبیل و جمهوری آذربایجان فاصله مسافتی 40 کیلومتری بین طرفین و در راستای استفاده بهینه از منابع آبی و خاکی، بحث کشت فراسرزمینی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. در حال حاضر در خصوص کشت فراسرزمینی برخی از کشاورزان پیشرو و تجار استان اقدام به احداث باغ و یا مزارع توت فرنگی و نیز همکاری در زمینه احداث واحد های صنعتی مرغداری و دامداری می نمایند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی فعال کشاورزی استان می تواند در زمینه تولید محصولات راهبردی نظیر گندم، خوراک دام منجمله ذرت و کنجاله سویا، دانه ها روغنی، سیب زمینی و انواع سبزی ها، چای، برنج، پرورش ماهی، مرغداری و دامداری در خارج از مرزهای کشور نسبت به کشت و تولید برای تامین نیاز داخلی اقدام نمایند.

سروی افزود: ما این آمادگی را داریم که سالانه 700 تن انواع محصولات لبنی، 650 تن سیب زمینی ، 5200 تن عسل 7 هزار تن حبوبات پاک شده و 30 هزار تن آب میوه و 1000 تن جو پوست کنده به آذربایجان صادر کنیم امیدواریم با گسترش روابط اقتصادی فی مابین روز بروز شاهد رشد و شکوفایی اقتصاد بخش کشاورزی استان درزمینه صادرات انواع محصولات کشاورزی باشیم.

سشروی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جمله روسای سازمان های جهاد کشاورزی کشور بود که وزیر جهاد کشاورزی را در سفر به باکو همراهی کرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید