Iranian Agriculture News Agency

سرمایه گذاری 172 میلیاردی کرمانشاهی ها برای 19 طرح صنایع تبدیلی کشاورزی

برای 19 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان کرمانشاه در سال گذشته 172 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.


مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: سال گذشته 19 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی این استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش ایانا از کرمانشاه، جلال کریمی زند با بیان مطلب فوق افزود: ظرفیت فرآوری صنایع فوق الذکر در مجموع بیش از 116 هزار تن می‌باشد که برای ایجاد این صنایع بالغ بر 172 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است..

وی با اشاره به اینکه 19 طرح صنایع تبدیلی بخش کشاورزی برای 168 نفر اشتغال‌زایی داشته خاطرنشان کرد: این صنایع در زیر بخش‌های زراعی، باغی و دام و طیور می‌باشد.

وی با بیان اینکه در توسعه ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی طرح‌های متعددی توسط کارشناسان مدیریت صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته تصریح کرد: حدود 37 طرح منجر به صدور مجوز تاسیس شده‌اند که جهت احداث این مجوزها بالغ بر یک‌هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که ظرفیت اسمی این مجوزها 338 هزار تن است.

کریمی زند با اشاره به مشکلات و محدودیت‌های اعتباری بخش صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: با پیگیری‌های مستمر این سازمان 171 میلیارد ریال از منابع استانی و ملی به این طرح‌ها اعتبار تخصیص یافته است.

مدیر صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر حدود 23 پروژه صنایع تبدیلی این بخش در دست اجرا می‌باشد افزود: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها 509 میلیارد ریال است که پس از تکمیل و راه‌اندازی ظرفیت فرآوری آن 245 هزارتن خواهد بود.

کریمی زند خاطرنشان کرد: در حال حاضر 27 طرح و واحد صنایع تبدیلی نیازمند تسهیلات بانکی مورد بررسی قرار گرفته و تکمیل پرونده شده‌اند که منابع مورد نیاز آنها 990 میلیارد ریال می‌باشد و در صورتی که تامین مالی شوند سبب ایجاد 336 هزار تن ظرفیت فرآوری در استان می‌شوند.

وی طرح‌های نیازمند تسهیلات را شامل تولید انواع کنسرو نخود، حبوبات و ذرت شیرین، کودهای بیولوژیک، بسته‌بندی حبوبات و خشکبار، پاک کردن، قطعه‌بندی، عمل آوری و انجماد و بسته‌بندی انواع گوشت قرمز و مرغ، بسته‌بندی ادویه، خوراک دام و طیور و... برشمرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید