Iranian Agriculture News Agency

مسئول کشت فراسرزمینی معاونت امور زراعت در گفت‌وگو با ایانا:

120 هکتار از اراضی افغانستان به زیر کشت چغندرقند می‌رود

کشاورزان تایبادی که در مرز مشترک افغانستان قرار دارند، تاکنون 100 هکتار از پایلوت 120 هکتاری این منطقه را زیر کشت چغندرقند برده‌اند.

120 هکتار از اراضی افغانستان به زیر کشت چغندرقند می‌رود


مسئول کشت فراسرزمینی معاونت امور زراعت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی‌ها و قراردادهای منعقدشده در منطقه تایباد، 100 هکتار از پایلوت 120 هکتاری اراضی این منطقه واقع در مرز ایران و افغانستان زیر کشت چغندرقند رفته است.

و در آینده نزدیک سطح زیر کشت محصول چغندرقند به یک‌هزار هکتار ارتقاء پیدا می‌کند.

مجید رزم‌آذر از حمایت‌های فنی کارخانه قند تربت‌جام خبر داد و افزود: کشاورزانی که کشت فراسرزمینی در این منطقه داشته باشند، با حفر چاه و امکانات لازم، محصول مناسبی تولید خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود سطح زیر کشت این محصول به یک‌هزار تا دوهزار هکتار برسد، خاطرنشان کرد: ظرف دو هفته آینده مزارع این منطقه آماده بازدید علاقه‌مندان است.


برنج و دانه‌های روغنی، نامزدهای بعدی کشت فراسرزمینی

مسئول کشت فراسرزمینی معاونت امور زراعت ادامه داد: محصول چغندرقند قرار است در یک‌هزار و 400 تا یک هزار و 500 هکتار از اراضی جمهوری آذربایجان نیز به زیر کشت برود و ظرف هفته‌های آینده مقدمات آن فراهم می‌شود.

رزم‌آذر تصریح کرد: 50 هکتار از اراضی کشور آذربایجان برای کشت برنج در نظر گرفته شده است و در حال تأمین بذور و سایر امکانات در این کشور هستیم.

وی یادآور شد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این بخش و اطلاع از محصولاتی که نیازمند آن هستیم، با برنامه‌ریزی نسبت به کشت فراسرزمینی اقدام کرده و با رعایت ملزومات واردات، اقدام به کشت و ورود این محصولات به کشور کنند.

رزم‌آذر در پایان تأکید کرد: کشت فراسرزمینی برای دانه‌های روغنی نیز در حال برنامه‌ریزی است./

M-950229-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید