Iranian Agriculture News Agency

معاون آموزش و ترویج سازمان تات در گفت‌وگو با ایانا:

نخستین جشنواره ملی کشاورزی ایران برگزار می‌شود/ نشان لیاقت به فعالان برتر بخش کشاورزی اهدا می شود

نخستین جشنواره ملی کشاورزی ایران با اهدای نشان لیاقت به به فعالان برتر بخش کشاورزی امسال برگزار خواهد شد.

نخستین جشنواره ملی کشاورزی ایران برگزار می‌شود/ نشان لیاقت به فعالان برتر بخش کشاورزی اهدا می شود

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) از برگزاری نخستین جشنواره ملی کشاورزی ایران در سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر این جشنواره زنجیره طولانی بخش کشاورزی اعم از محققان، دانشگاهیان، بخش دولتی و خصوصی، مروجان، تولیدکنندگان و... در یک جریان منظم و علمی را مورد بررسی قرار می‌دهد و بهترین‌های هر عرصه را مورد تشویق قرار خواهد داد.

کاظم خاوازی با اشاره به اینکه جشنواره در حال سپری کردن مراحل اخذ مجوز است، افزود: در این جشنواره تمامی دست‌اندرکارانی که به نحوی در تولید، پایداری تولید و حفظ منابع آبی و خاکی تأثیرگذار بوده‌اند، نقد علمی می‌شوند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی کشاورزی با محوریت نمونه‌های ملی بخش برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: از این پس آیین تجلیل از کشاورزان برتر با این جشنواره ادغام شده و سالانه طی برنامه‌ای دو تا سه روزه در بخش‌های مختلف برگزار خواهد شد.

خاوازی ادامه داد: جشنواره ملی کشاورزی مشابه جشنواره خوارزمی و رازی برگزار می‌شود، با این تفاوت که با توجه به ابعاد گسترده کشاورزی در کشور در حجمی به مراتب وسیع‌تر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در آیین تجلیل از نمونه‌های ملی کشاورزی تنها از تولیدکنندگان عرصه های مختلف زراعت، باغبانی، شیلات، دام و... تقدیر می‌شود، در صورتی که زنجیره‌های تأثیرگذاری هستند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم در عرصه حضور دارند و ما در تلاش هستیم با تشویق تمامی بخش‌ها شامل دانشگاهیان، محققان، بخش خصوصی و دولتی، مروجان، بخش بازرگانی، تأمین‌کنندگان نهاده‌ها، رؤسای سازمان‌های جهاد کشاورزی و... شاهد حضور پررنگ تمامی افراد و حوزه‌ها با هر مدرک و دانشی در بخش کشاورزی باشیم.

معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی یادآور شد: جشنواره ملی کشاورزی موجی است تا بخش مظلوم کشاورزی بیشتر شناخته شود.

خاوازی از اعطای نشان لیاقت به برترین‌های جشنواره ملی کشاورزی خبر داد و تأکید کرد: دانشمندان جوان و هر کس که توانایی را در خود احساس می‌کند، می‌تواند در این جشنواره ایده‌ها و تکنولوژی‌های بکر خود را ارائه دهد.

وی اظهار داشت: با توانایی‌های وزارت جهاد کشاورزی و تلاش‌های مستمر، این جشنواره در سال جاری برگزار خواهد شد. همچنین امیدواریم با توجه به کمک بخش کشاورزی در توسعه اقتصاد مقاومتی مصوبات هرچه سریع‌تر گرفته شود تا بتوانیم نشان لیاقت را نیز از سال جاری به برترین‌های بخش اعطا کنیم.

گفتنی است، به استناد مصوبه شورای اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی درباره برگزاری نخستین جشنواره ملی کشاورزی، طی حکمی از سوی اسکندر زند، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ کاظم خاوازی، معاون ترویج این سازمان به‌عنوان دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی کشاورزی منصوب شد./

A-950229-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید