Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی به ایانا خبر داد:

ابلاغ و توزیع فنی 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب اقتصاد مقاومتی

مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغ و توزیع فنی کرده است.

ابلاغ و توزیع فنی 12 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب اقتصاد مقاومتی


رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی که به‌تازگی با ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی با حفظ سمت، مجری پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی است، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) گفت: پروژه تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی مبنی بر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بوده که بدین‌منظور از ابتدای سال جاری (17 فروردین‌ماه 95) اهداف کمی و برنامه پیشنهاد پروژه مذکور با جزئیات کامل و به تفکیک نوع ماشین، عملیات، محصول، زیربخش تخصصی (مکانیزاسیون، زراعت، دام، طیور و شیلات) با جزئیات کامل به سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور ابلاغ شد.

کامبیز عباسی افزود: این پروژه مبتنی بر سیاست‌ها و اهداف اقتصاد مقاومتی و با تکیه بر حفاظت از منابع پایه، پایداری تولید، تولید فناورهای نوین و مناسب، استانداردسازی افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک، ایجاد و ساماندهی تشکل‌های مکانیزاسیون، بسته دانش‌بنیان کردن پروژه در حوزه تحقیقات، آموزش و ترویج و ارتقاء شاخص‌های مکانیزاسیون در فرایند تولید محصولات زراعی، باغی، دام، طیور و آبزی‌پروری را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این مرکز اقدام به ابلاغ و توزیع فنی و تخصصی 12 هزار میلیارد ریال اعتبار با سهمیه مشخص برای هر استان در جهت اجرای اهداف و برنامه‌های پروژه مذکور و در قالب مباحث اقتصاد مقاومتی کرده است و منتظر تسهیل‌گری و عملیاتی کردن خط مذکور در سراسر شعبات بانک کشاورزی کشور با اعلام سهمیه‌ای ابلاغی مشخص و شفاف است.


ارتقای ضریب مکانیزاسیون یعنی تحقق اهداف تولیدی بخش کشاورزی

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اعلام دستیابی به ضریب 1.6 اسب بخاری مکانیزاسیون ادامه داد: در این راستا دستیابی به ضریب 1.6 اسب بخار در هکتار در پایان سال 95 را متصور هستیم که با توجه به تقاضای گسترده در حوزه مکانیزاسیون و اثرگذاری چشمگیر ارتقاء کمی و کیفی در فرایند تولید محصولات کشاورزی به‌طور قطع منجر به تحقق اهداف تولیدی بخش کشاورزی می‌شود.

عباسی تصریح کرد: در این پروژه اهداف کمی و برنامه‌های توسعه مکانیزاسیون در زیر بخش های گندم آبی و دیم، جوی آبی و دیم، ذرت دانه‌ای، پنبه، چغندرقند، حبوبات، دانه‌های روغنی و برنج تولید شده و همچنین تولید مکانیزاسیون سیب، دانه‌دارها، مرکبات، خرما، پسته، گردو، بادام، زیتون، انگور و حتی محصولاتی نظیر انجیر و کیوی دیده شده است.

وی یادآور شد: در بخش مکانیزاسیون دام، شیلات و آبزیان استان‌های سراسر کشور برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری لازم به‌عمل آمده است که امیدواریم با تصمیم‌گیری صریح و شفاف بانک کشاورزی، موجبات عملیاتی شدن پروژه مذکور به نحو مطلوبی محیا شود.

گفتنی است، بنا به گزارش و اطلاع از سطح استان‌های سراسر کشور، متأسفانه بانک کشاورزی با گذشت دو ماه از ابلاغ سهمیه‌های استانی خودداری و با ایجاد محدودیت و حذف مکانیزاسیون در حوزه‌های دام، طیور، شیلات و گلخانه‌ها موجبات غیرعملیاتی شدن پروژه مذکور را فراهم ساخت.

لازم به ذکر است، از ابتدای سال جاری تاکنون تأمین 24 دستگاه کمباین و کمتر از 216 دستگاه تراکتور و کمتر از سه درصد جذب در کشور را داشته‌ایم./

M-950229-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید