Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

صدور مجوز تخصیص آب مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام

تخصیص آب مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام برای 238 هزار هکتار به تصویب رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: مجوز تخصیص آب مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام تصویب و ابلاغ شد.
به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی ، علیمراد اکبری افزود: تخصیص آب مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام برای 238 هزار هکتار به تصویب رسیده است.
وی اظهار داشت: این تصمیم در تاریخ 18 اردیبهشت ماه امسال طی جلسه‌ای در وزارت نیرو و با حضور مسئولان وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی اتخاذ شد.
اکبری گفت: این اقدام بنا بر تاکیدات رییس جمهور و با دستور مستقیم معاون اول رییس جمهور و پیگیری‌های وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته است.
وی تصریح کرد: مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتبار مورد نیاز برای اجرای مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری اراضی خوزستان و ایلام را بررسی و محل تامین این اعتبار را نیز اعلام کند .
معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: اعتبارات این طرح می‌تواند از محل اعتبارات عمومی یا صندوق توسعه ملی تامین شود.
وی در همین حال اذعان داشت: وزارت جهاد کشاورزی مشکلی برای شروع مرحله دوم طرح 550 هزار هکتاری احیای اراضی خوزستان و ایلام ندارد و نیاز است تا وزارت نیرو کار خود را برای احداث شبکه‌های آبیاری و زهکشی اصلی شروع کند تا وزارت جهاد کشاورزی نیز همزمان به احداث و راه‌اندازی شبکه‌های فرعی آبیاری بپردازد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید