Iranian Agriculture News Agency

ششم خرداد ماه جاری

همایش جشن گل‌محمدی در بزرگ ترین دشت گل دیم جهان برگزار می‌شود

همایش جشن گل‌محمدی روز ششم خردادماه در بزرگ ترین دشت گل دیم جهان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

همایش جشن گل‌محمدی در بزرگ ترین دشت گل دیم جهان برگزار می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با اشاره به آغاز فصل برداشت گل محمدی از گلستا‌ن‌های این شهرستان، گفت: همایش گل محمدی روز ششم خرداد ماه در لایزنگان داراب برگزار می‌شود.

به گزارش ایانا از فارس، سیدی گفت: داراب بزرگترین گلستان دیم گل محمدی جهان را دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان 5 هزار و 600 هکتار از اراضی باغی به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است که این بیشترین سطح کشت گل محمدی در کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی داراب گفت: محصول گل محمدی در داراب به شکل ارگانیک تولید می‌شود و فرآورده‌هایی نظیر گلاب، غنچه و اسانس گل از آن به‌دست می‌آید.

وی با اشاره به توسعه روند صادرات محصول و فرآورده‌های محصول کشتزارهای گل محمدی داراب، اضافه کرد: این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیا و اروپا صادر می‌شود.

سیدی گفت: هم‌اینک 4 واحد گلاب گیری به صورت صنعتی و 20 واحد گلاب‌گیری سنتی در شهرستان فعال است اما امکان توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه کرد: پتانسیل‌های محیطی برای توسعه گلستان‌های دیم، حضور نیروی انسانی ماهر و با تجربه و صرفه اقتصادی مناسب، امکان سرمایه‌گذاری در عرصه تولید گل‌محمدی و محصولات فرآوری شده را ایجاد کرده و جهادکشاورزی نیز آماده تسهیل روند و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های پاک است.

سیدی با یادآوری اینکه همایش جشن گل‌محمدی روز ششم خردادماه در بزرگ ترین دشت گل دیم جهان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، بازدید از گلستان دیم و ارگانیک کشور در لایزنگان و برپایی نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون گل و گلاب همراه با جنگ شادی را از برنامه‌های این همایش عنوان کرد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید