Iranian Agriculture News Agency

آیین روز جهانی تنوع زیستی فردا چهارشنبه در البرز برگزار می شود

ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه پنجم خرداد ماه آیین روز جهانی تنوع زیستی در مجموعه فرهنگی تفریحی زیست محیطی ایثار کردان شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود.

آیین روز جهانی تنوع زیستی فردا چهارشنبه در البرز برگزار می شود


به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست پام، این مراسم با حضور معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست، استاندار البرز، مدیرکل و مسئولان محیط زیست استان و نمایندگان تشکل های زیست محیطی ساعت 9 صبح فردا چهارشنبه پنجم خرداد ماه جاری در مجموعه فرهنگی تفریحی زیست محیطی ایثار کردان شهرستان ساوجبلاغ برگزار می شود .

در این همایش در خصوص تحقق شعار امسال " توسعه وجریان سازی و تنوع زیستی باهدف پایداری زندگی مردم ومعیشت آنان " بحث و تبادل نظر خواهد شد .

22 ماه می، به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری شده است تا بهانه ای برای توجه بیشتر به مفهوم تنوع زیستی در دنیای صنعتی امروز باشد. معمولاً وقتی صحبت از تنوع زیستی به میان می آید نگاه ها به جنگل ها، اقیانوس ها و جمعیت عظیم پستانداران و پرندگان و سایر موجودات معطوف می شود .

امروزه تنوع زیستی، مفهومی فراتر از حفظ گونه های در حال انقراض پیدا کرده است و در تمامی اشکال مختلف فعالیت های بشر از قبیل صنعت، معدن، محیط زیست، منابع طبیعی و کشاورزی وارد شده است. آلودگی های زیست محیطی، تخریب زیستگاه های طبیعی، تغییر کاربری اراضی، عملیات نامناسب کشاورزی، عدم توجه به آمایش سرزمین، احداث راهگذرهایی که به جدایی جغرافیایی گونه ها منجر می گردد و هزاران موارد دیگر، همگی از تهدیدهای تنوع زیستی در دنیای کنونی محسوب می شوند .

تنوع زیستی موجود در اکوسیستم، میراث و امانتی گرانبهاست. همان گونه که حفظ میراث فرهنگی، مورد پذیرش جهانی است، صیانت از تنوع زیستی ضامن کشاورزی پایدار و حفظ محیط زیست بوده و حفظ آن وظیفه وظیفه همگان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید