Iranian Agriculture News Agency

در نشست دو روزه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های جهاد کشاورزی اعلام شد:

دوره های آموزشی تخصصی مجازی در روابط عمومی های جهاد کشاورزی برگزار می شود

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی های جهاد کشاورزی به عنوان کانون دییلماسی عمومی باید سیاست های بخش کشاورزی را با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای جلب توافق جامعه معرفی و تبیین کند.

دوره های آموزشی تخصصی مجازی در روابط عمومی های جهاد کشاورزی برگزار می شود

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: روابط عمومی های جهاد کشاورزی به عنوان کانون دییلماسی عمومی باید سیاست های بخش کشاورزی را با استفاده از ابزارهای نوین ارتباطی برای جلب توافق جامعه معرفی و تبیین کند.

به گزارش ایانا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، شاهرخ رمضان نژاد با اعلام این مطلب در نشست دو روزه مدیران و کارشناسان روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی، نقش اطلاع رسانی و ارتباطات را در اجرای سیاست ها و برنامه های توسعه کشاورزی مهم عنوان کرد و افزود: امروزه با پیشرفت فناوری های ارتباطی و اطلاع رسانی، فاصله تولید و انتشار خبر به صفر رسیده است.
وی سازمان آگاهی در مجموعه روابط عمومی های وزارت جهاد کشاورزی را از راهبردهای مهم در سال 95 اعلام و اظهار کرد: برای اطلاع رسانی دقیق و شفاف و جلوگیری از انحراف جریان صحیح اطلاع رسانی کشاورزی، روابط عمومی ها باید محیط،اجزا و مختصات کشاورزی را به طور دقیق بشناسند و در راستای ارتقای سازمان آگاهی حرکت کنند.
رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امروزه سازوکارهای غیرتعاملی و یک طرفه نظیر تنظیم و انتشار جوابیه توسط روابط عمومی ها کارآمد نبوده و اگر از سازمان آگاهی برخوردار باشیم، می توانیم به سرعت نسبت به اخبار منتشر شده در سطح جامعه با روشنگری و تعامل موثر، کنش مناسب نشان دهیم.
رمضان نژاد، حمایت دولت یازدهم از توسعه شبکه های اجتماعی و ابزارهای نوین ارتباطی را دستاوردی مهم برشمرد و تصریح کرد: با گسترش بهره گیری از اپلیکیشن های ارتباطی پرمخاطب، فضای اطلاع رسانی کشور متعادل تر شده این درحالی است که در گذشته، این فرصت عادلانه برای اطلاع رسانی وجود نداشت، ولی در شرایط فعلی امکان نشر اخبار و روشنگری افکار عمومی به ویزه در بستر تلفن همراه برای همگان فراهم شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون، اپلیکیشن هایی نظیر تلگرام به عنوان یک رسانه فراگیر اطلاع رسانی و اطلاع یابی در دسترس میلیون ها مخاطب قرار دارد.
رمضان نژاد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشی تخصصی در حوزه روابط عمومی بیان داشت: توسعه آموزش های روابط عمومی در دستور کار ما قرار دارد و بخشی از این دوره های آموزشی در آینده به صورت مجازی برگزار می شود.
وی تاکید کرد: این آموزش ها باید به تقویت یادگیری در دو حوزه تخصصی روابط عمومی و همچنین علوم و شناخت کشاورزی ارایه شود.
وی به موضوع مدیریت دانش و اطلاعات بخش کشاورزی نیز اشاره و اظهار کرد: هر چند مدیریت دانش و اطلاعات، موضوع جدیدی نیست، اما در کشور ما لازم است از ظرفیت این رهیافت مدیریتی برای تقویت حوزه اطلاعات و ارتباطات کشاورزی با اهتمام بیشتری بهره گیری شود.
رمضان نژاد گفت: اگر ما خود را به اطلاعات، دانش و تکنولوژی تجهیز نکنیم، دچار عقب ماندگی خواهیم شد و یکی از کارکردهای آموزش نیز مجهز شدن به دانش و فنون روز دنیا در حوزه اطلاع رسانی است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید