Iranian Agriculture News Agency

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت‌وگو با ایانا:

کاهش مصرف سرانه چهار کیلوگرمی گوشت گوسفند با اجرای طرح پیش‌سرد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از بی‌رغبت شدن اکثر مردم نسبت به مصرف گوشت گوسفند به‌دلیل اجرای طرح پیش‌سرد خبر داد.

کاهش مصرف سرانه چهار کیلوگرمی گوشت گوسفند با اجرای طرح پیش‌سرد


رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: از تیرماه سال گذشته که پیاده‌سازی طرح پیش‌سرد بعد از کشتار اجباری شد، مردم تمایل کمتری به خوردن گوشت گوسفند نشان می‌دهند.

علی اصغر ملکی با اشاره به اینکه اقدام دامپزشکی در این دستورالعمل در راستای سلامت عمومی است، افزود: با این حال، مردم تصور می‌کنند که این محصول، همان گوشت یخی است، در حالی که چنین نظری درست نیست و گوشت با دمای حداقل بین پنج تا هفت درجه توزیع می‌شود.

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین دلایل کاهش مصرف سرانه گوشت گوسفند، همین مساله است. به‌طوری‌که سرانه مصرف از 12.5 به 8.5 کیلوگرم کاهش یافت.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی خاطرنشان کرد: البته موارد دیگری نیز در این کاهش، تأثیر گذاشته که از آن جمله می‌توان به تبلیغات منفی علیه گوشت قرمز و پایین آمدن قدرت خرید مردم اشاره کرد.

ملکی معتقد است: تمام این شرایط در حالی اتفاق افتاد که قیمت گوشت گوسفندی نسبت به دو ماه پایانی سال 94 حدود چهارهزار تومان کاهش یافت، به‌طوری‌که هم‌اکنون قیمت شقه بدون دنبه، 30 هزار تومان به مشتری عرضه می‌شود.

وی درباره واردات گوشت گوسفند اظهار داشت: در حال حاضر نیازی به واردات این محصول احساس نمی‌شود؛ زیرا معمولاً نیمه نخست سال، به‌دلیل زاد و ولد دام‌ها گوشت کافی در بازار وجود دارد. مگر اینکه برای مصارف صنعتی واردات صورت گیرد./

V-950308-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید