Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهمنامه بین معاون وزیر جهاد کشاورزی و معاون وزیر کشور:

تعیین نقشه راه برای مدیریت بحران در بخش کشاورزی

تفاهمنامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور در راستای مدیریت بحران به امضا رسید.

تعیین نقشه راه برای مدیریت بحران در بخش کشاورزی

تفاهمنامه همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور در راستای مدیریت بحران به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا)، اواخر فروردین‌ماه سال جاری، بعد از خسارت‌های فراوانی که سیل، سرمازدگی و تگرگ، مزارع و باغ‌ها را درگیر کرد، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی در نشستی خبری گفت: "در سال جاری آبی از تاریخ یکم مهرماه ۱۳۹۴ خورشیدی تا ۲۹ فروردین‌ماه ۱۳۹۵ خسارت بارش‌های سنگین، تگرگ، طوفان و سرمازدگی طی ۹ روز گذشته دوهزار میلیارد تومان برآورد شد."

در راستای همین خبر، امروز سالن اجتماعات وزارتخانه، شاهد حضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نخستین گردهمایی سراسری مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی بود. در این جلسه که معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی و همچنین مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی وزارتخانه نیز حاضر بودند، تفاهمنامه‌ای بین دو نهاد به امضا رسید که در راستای آن مقرر شد خسارت‌ها در بخش کشاورزی، دارای نقشه راه مشخص و معینی باشد.

بر این اساس، باید راهکارها مشخص باشد تا هر عاملی را که منجر به خسارت می‌شود، به بحران متصل نکرده و از سازمان مربوطه ادعای خسارت نداشته باشند. به این منظور تعیین دقیق و حساب‌شده نقطه‌های بحرانی در بخش‌های مختلفی چون دام، طیور، زراعت، باغبانی و غیره بسیار ضروری به‌نظر می‌رسد، چراکه پرداخت خسارت به کشاورز، به نوعی با معیشت و درآمد وی ارتباط مستقیم داشته و نیاز به کار کارشناسی دارد.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی، در جمع مدیران ستاد بحران استان‌ها گزارش مفصلی از مخاطرات بخش و چالش‌های تأمین اعتبارات برای پرداخت خسارت به بهره‌برداران ارائه کرد که بحث تأمین اعتبار، از مهم‌ترین مشکلات و موانع در اکثر قسمت‌ها به‌شمار می‌رفت./

V-950310-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید