Iranian Agriculture News Agency

خیز جهان به سمت گردشگری ایران


بخش خصوصی ١٧٠ هتل چهار و پنج ستاره در کشور می‌سازد آلمانی ها ساخت ١٥ هتل در ایران را در دستور کار دارند

شهروند| ایران برای این‌که بتواند برای جذب گردشگر خارجی به رقیبان قدرتمند خود نزدیک شود باید هتل‌های فراوانی داشته باشد و این دقیقا یکی از کاستی‌های بزرگ صنعت گردشگری ایران است. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور برای جبران این کاستی از سرمایه‌گذاران خارجی دعوت کرده تا به ساخت هتل در ایران کمک کنند.
بر همین اساس دیروز سازمان میراث فرهنگی تفاهمنامه‌ای با گروه هتل‌های «اشتاینگن‌برگر» امضا کرد تا این سرمایه‌گذار آلمانی ١٠ تا ١٥ هتل در ایران بسازد. «پونت چات‌وال» مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتاینگن‌برگر» که به همراه گروه مشاوران خاورمیانه خود به ایران سفر کرده است، در جلسه‌ای با حضور مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سعید شیرکوند معاون سرمایه‌گذاری و لاله تهرانی مدیرکل امور حقوقی و امور بین‌الملل این سازمان این تفاهمنامه را امضا کرد.
رئیس سازمان میراث فرهنگی در مراسم امضای این تفاهمنامه از «عزم جدی دولت ایران برای رشد و رونق گردشگری» گفت که بر همین اساس بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی «تعامل خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی» برقرار کرده است.
به گفته سلطانی‌فر علاوه بر کشورهای غربی، کشورهایی از آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه هم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری ایران‌اند و زمینه ساخت ١٠ هتل پنج‌ستاره با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترکیه فراهم شده است. سرمایه‌گذاران عرب‌ هم در مشهد در حال ساخت سه هتل‌اند.
به اعتقاد رئیس سازمان میراث فرهنگی سرمایه‌گذاری در بخش هتل‌سازی آغاز شده است و در حال حاضر «١٧٠ هتل ٤ و ٥ ستاره» به وسیله بخش خصوصی در حال ساخت است. او ساخت هتل‌های ٤ و ٥ ستاره و افزایش سه‌برابری این هتل‌ها را از اولویت‌های سازمان میراث فرهنگی در بخش هتل‌سازی دانست و گفت که در ١٠‌ سال آینده باید سالانه ٢٥ هتل ٤ و ٥ ستاره به مراکز اقامتی کشور اضافه شود. همچنین به گفته سلطانی‌فر به‌زودی سه تا پنج هتل به وسیله جمهوری آذربایجان در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است، ساخته خواهد شد.
سلطانی‌فر همچنین دیروز در مراسم افتتاح هتل لاله بانه مدعی شد از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم حدود ۸۰۰ هتل و هتل آپارتمان در سطح کشور وارد فاز اجرایی و عملیاتی شده‌اند و انتظار می‌رود با پیگیری‌های مستمر تمام این پروژه‌ها بهره‌برداری شوند.
سعید شیرکوند، ‌معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هم در این جلسه با اشاره به اینکه شرایط خوب سرمایه‌گذاری در کشور ایجاد شده است، گفت: اثری که این سیاست‌ها در ارایه تصویر کاملا شفاف و روشن نزد شرکت‌ها و دولت‌های خارجی ایجاد کرده، «توجه بیش از حد به اقتصاد گردشگری» به‌عنوان یکی از ضرورت‌هایی است که در اقتصاد ایران ایجاد شده است.
به گفته شیرکوند به‌طور طبیعی ایران باید از تجارب جهانی در این زمینه استفاده و شرایطی را در داخل کشور ایجاد کند تا شرکت‌های بزرگ هتل‌سازی و هتلداری دنیا بتوانند همکاری خوبی با ایران شروع کنند.
او با تأکید بر این‌که خوشبختانه گام اول برای آشنایی با صنعت گردشگری ایران برداشته شده و مطالعات لازم توسط شرکت‌های بزرگ صورت گرفته است، ادامه داد: ما در حال حاضر گام‌های بعدی را برمی‌داریم تا با این شرکت‌ها مذاکرات خود را جدی‌تر انجام دهیم.
او شرکت «اشتاینگن برگر» که مرکز ثقل آن کشور آلمان است را ازجمله کشورهایی دانست که فعالیت گسترده‌ای در بسیاری از کشورها دارد و افزود: این شرکت علاقه دارد که فعالیتش را در کشورهای مختلف ادامه دهد؛ بنابراین ایران را نیز به‌عنوان یکی از مقاصد خود استفاده کرده است.
معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی مسئولان این شرکت خصوصی آلمان با مسعود سلطانی‌فر برای سرمایه‌گذاری در ایران اضافه کرد: این شرکت و سازمان میراث فرهنگی با یکدیگر به توافق‌هایی رسیدند که براساس این توافق‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند. او با بیان این‌که این شرکت علاقه‌مند است تا در جهت تسهیل مراودات بیشتر و بهره‌گیری از دانش هتلداری نیز به صنعت گردشگری کمک کند، افزود: این شرکت باید در مدت ١٠‌ سال آینده برنامه‌ای برای توسعه گردشگری ایران در دستور کار قرار دهد و ١٠ تا ١٥ هتل ٤ و ٥ ستاره در ایران تأسیس کند. پونت چات‌وال، مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگن‌برگر نیز در این جلسه گفت: به‌طور جد در تلاشیم تا فرصت را برای حضور گروه خود در ایران فراهم کنیم. ایران کشوری مهم است و اهمیت زیاد در منطقه دارد و پیشینه غنی این کشور آن را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است. او با اشاره به دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از شرکت اشتاینگن‌برگر برای حضور در ایران گفت: با توجه به تمایل شرکای داخلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری با شرکت اشتاینگن‌برگر با هدف سرمایه‌گذاری مشترک به ایران آمدیم. چات‌‌وال ایران را دارای موقعیتی استراتژیک برای توسعه گردشگری دانست و افزود: ما بهترین تلاش را می‌کنیم تا بهترین سرمایه، آموزش و بازاریابی و آنچه که برای صنعت گردشگری اهمیت دارد را فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید