Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی کشور در آیین گشایش نمایشگاه نبض زمین:

برای حفظ باغ ها و درختان باید کمربند انسانی تشکیل دهیم/ تداوم برپایی نمایشگاه نبض زمین تا هفته جهاد کشاورزی

رئیس سازمان امور اراضی کشور در آیین گشایش نمایشگاه کاریکاتور، عکس و پوستر نبض زمین ضمن با موضوع حفظ اراضی کشاورزی و باغ ها، با اشاره به اینکه کشورمان در منطقه خشک و نیمه‌خشک قرار دارد، افزود: برای زیستن و دوام آن باید منابع طبیعی و باغ ها حفظ شود.

برای حفظ باغ ها و درختان باید کمربند انسانی تشکیل دهیم/ تداوم برپایی نمایشگاه نبض زمین تا هفته جهاد کشاورزی


به گزارش ایانا، قباد افشار در این مآیین که در فرهنگسرای ملل (بوستان قیطریه تهران) و با حضور جمعی از مدیران سازمان، وزارت جهاد کشاورزی، شهرداری تهران و تنی چند از هنرمندان برگزار شد، با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زمین برای همگان است و برای آیندگان باید نگهداری شود، افزود: حیات بشر به ماندگاری درختان و طبیعت بستگی دارد و عزم همه مردم باید در جهت حفظ آن باشد.

وی تاکید کرد: برپایی چنین نمایشگاه‌هایی گامی است برای حفظ زمین و باغ ها که باید با زبان هنر و ادبیات فرهنگ‌سازی شود.

افشار تصریح کرد: برای حفظ باغ ها و درختان باید کمربند انسانی تشکیل دهیم و آنها را برای آیندگان حفظ کنیم.

این نمایشگاه که در نخستین روز خود با استقبال عمومی خوبی روبه‌رو شد، تا هفته جهادکشاورزی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

در این نمایشگاه فرهنگی هنری که از سوی دفتر ترویج، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان امور اراضی کشور و با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و شهرداری منطقه یک تهران برپا می‌شود، آثاری از چند تن از کاریکاتوریست‌های سرشناس کشورمان از جمله جواد علیزاده، جمال رحمتی، حسن کریم‌زاده، ابوالفضل محترمی و احسان گنجی با موضوع حفظ زمین و مزارع و باغ ها به نمایش گذاشته می‌شود .

همچنین مجموعه عکسی از مسعود مومن‌ها عکاس عضو انجمن‌های عکاسی کشور با موضوع شهرک‌های برنجی و ویلاسازی در شالیزارهای شمال و پوسترهای طراحی شده از سوی یکی دیگر از هنرمندان گرافیست در این نمایشگاه ارائه شده است .

این نمایشگاه گامی کوچک برای پاسداشت زمین و تلاشی برای فرهنگ سازی عمومی در زمینه ضرورت‌های حفظ زمین‌های کشاورزی و باغ های کشورمان است .

فرهنگسرای ملل در بزرگراه صدر، بلوار قیطریه، بوستان قیطریه واقع شده و تا روز 22خرداد و میانه هفته جهادکشاورزی میزبان علاقه‌مندان است./









انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید